جمعه 21 ارديبهشت 1403 | Friday 10 May 2024

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر از برگزاری بیش از 850 برنامه در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: در این ایام یک هزار و 668 جهیزیه و 200 منزل به مددجویان کمیته امداد تحویل داده خواهد شد.

به گزارش دیارجنوب، سردار علی رزمجو در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس این هفته را ایام تاریخی که در ابعاد مختلف برای جهان اسلام مثال‌زدنی و الگوبرداری است عنوان کرد و اظهار داشت: هفته دفاع مقدس مجموعه‌ای از برجسته‌ترین افتخارات، عزت‌ها، اقتدارها و جان‌فشانی‌ها برای دفاع از دین خدا و خاک‌ریزهای اصلی انقلاب اسلامی از جهات اربعه در زمین، هوا و دریا حماسه‌آفرینی است.
وی بابیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس پرچم اسلام و قرآن بر قلل جمهوری اسلامی و ملت‌های جهان افراشته شد اضافه کرد: رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی توانستند یک نظام الهی و معنوی و متکی بر اندیشه فکر و خرد بر خواسته از ایمان را تحکیم بخشند و فرهنگی مبتنی بر ایثار و شهادت را صادر کنند.
وی تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس همه اندیشه‌هایی که بر اساس آیات قرآن و احادیث ائمه اطهار از تاریخ صدر اسلام برای ما به ارمغان آورده شد همان ویژگی‌ها رقم خورد.
فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر حماسه دوران دفاع مقدس را عبرت‌آمیز و الگو دار توصیف کرد وبیان داشت: هشت سال دفاع مقدس تاریخی بود که انقلاب اسلامی را به یک قدرت بزرگ شکست‌ناپذیر بر مبنای جهانی مطرح کرد.
وی هشت سال دفاع مقدس را طولانی‌ترین مقاومت ملت قهرمان و سلحشور در مقابل دنیا عنوان کرد و گفت: دشمن با همه ابزار و تجهیزات در مقابل انقلاب اسلامی نوپا قد علم کرد اما مقاومت ملت ایران همراه با نیروهای مسلح و تدابیر حکیمانه حضرت امام همه قدرت‌های سلطه‌گر را به زباله‌دان تاریخ فرستاد و اتاق‌های فکر علیه جمهوری اسلامی را تسخیر کردند.
سردار رزمجو گفت: مردم ایران با قوه ایثار، صفا، صمیمیت، برادری و گذشت از جان درراه خدا و درنهایت عاشورای سال ۶۱ را یک‌بار دیگر در عاشوراها و کربلاهای ایران رقم زدند وزنده کردند.

nashast sepah

وی تصریح کرد: در جنگ همه توانمندی‌های نظام اسلامی با اتحاد، انسجام و همبستگی در مقابل کفر ایستاد و پیروز شدند.
فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر از برگزاری بیش از 850 برنامه در هفته دفاع مقدس در استان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها توسط پایگاه‌ها، حوزه‌ها، نواحی و اقشار سه‌گانه سپاه امام صادق در رده‌های مختلف تهیه و تنظیم‌شده است.
وی در تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس بیان داشت: عطرافشانی قبور شهدا، رژه نیروهای مسلح در کنار آب‌های نیلگون خلیج‌فارس، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دوران مقدس، همایش رزمندگان، تجلیل از پیشکسوتان مقاومت، حضور یگان‌های نظامی و انتظامی در نماز جمعه، یادواره ۵۶ شهید جهادگر استان، برنامه روایت فتح قله و مراسم پاسداشت سربازان نمونه را از برنامه‌های شاخص این ایام عنوان کرد.
سردار رزمجو از توزیع یک هزار و 668 جهیزیه به نیازمندان معادل هر بسته یک‌صد میلیون تومان خبر داد و تأکید کرد: انجام ۶۵ کیلومتر لایروبی و زهکشی رودحله از پروژه‌های بزرگ در دست اقدام است که ۴۰ درصد آن انجام‌شده و به نفع کشاورزان منطقه خواهد بود.
وی از احداث دیوار بتنی مسلح رودخانه محله‌های علی‌آباد و حسین‌آباد خبر داد و ابراز داشت: در فصل بارندگی رودخانه این محلات تا ارتفاع یک متر آب را وارد منازل حاشیه‌نشینان این مناطق می‌کرد که با احداث این دیوار مشکل آن همشهریان برطرف خواهد شد.
فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر از تحویل ۲۰۰ منزل به مددجویان کمیته امداد در این ایام خبر داد و اذعان داشت: در چند روز گذشته ۵۰۰ کولرگازی معادل 125 میلیارد ریال بین مددجویان کمیته امداد و فقرا توزیع شد.
وی بابیان اینکه سپاه استان بوشهر موکب‌های را در بحث پیاده‌روی اربعین در همه شهرستان‌ها با کمک بسیج برپا کرد گفت: شهرستان‌های عسلویه، کاکی، کنگان و خورموج برای زائران استان‌های هرمزگان و پاکستانی‌ها موکب پذیرایی و محل اسکان فراهم کردند.
وی در ادامه بیان داشت: در مرز شلمچه موکب زده شد و در برون‌مرزی هم در شهرهای نجف و کربلا و مسیر پیاده‌روی موکب‌های متعددی راه‌اندازی شد که روزانه بین ۳ تا ۴ هزار پرس غذا بین زائران اربعین حسینی تقسیم شد.
فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در پایان خاطرنشان کرد: در درون استان همه راهپیمایی‌های روز شهادت امام رضا خصوصاً پیاده‌روی بزرگ صدهزارنفری در دشتستان تحت پوشش سپاه استان قرار گرفت.
.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group