جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: در زمینه اجرای نهضت ملی کاشت یک میلیارد نهال در کشور؛ با همراهی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کار کاشت ۱۸۰هزار نهال در حاشیه جاده‌های این استان آغاز شده است.

به گزارش دیارجنوب به نقل از ایرنا، عبدالکریم اخترشناس روز سه‌شنبه در آئین امضای تفاهم‌نامه کاشت نهال با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اظهار کرد: با شناسایی مکان‌های مناسب در حاشیه جاده‌ها برای کاشت نهال و اجرای کمربندهای سبز، در دوره چهارساله (۱۴۰۲ تا ۱۴۰۵) کاشت و نگهداری ۱۸۰ هزار نهال در حاشیه جاده‌های بوشهر عملیاتی می‌شود.

وی افزود: طرح کاشت نهال در حاشیه جاده‌های استان، محورهای روستایی، راهدارخانه‌ها و اداره‌های تابعه راهداری اجرایی از امروز آغاز و در یک دوره چهارساله، شاهد ارتقای سرانه فضای سبز استان به خصوص در حاشیه جاده‌های استان خواهیم بود.

kashte nahal

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با تاکید بر احترام به منابع طبیعی و محیط زیست تصریح کرد: کاشت درخت بهانه‌ای است که یک بار دیگر نسبت به محیط زیست، پوشش گیاهی، درختان و جنگل‌ها توجه داشته باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: در طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال طی چهارسال، سهم این استان کاشت ۱۶ میلیون نهال است که بخشی از این کار امروز با امضای تفاهمنامه با اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای اجرایی می‌شود.

عبدالحسین گرشاسبی یادآور شد: با اجرای این پروژه شاهد سرسبزی جاده‌ها و نشاط بیشتر هم استانی‌ها و مسافران در جاده‌ای هستیم و گامی مهم در مسیر برای بیابان زدایی و مهار فرسایش خاک برداشته می‌شود.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group