جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر گفت: این شرکت برای دومین سال پیاپی در شاخص احیا واحدهای تولیدی رتبه دوم کشوری کسب کرد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از خبرنگار ایرنا، سید حسین حسینی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس سیاست‌های ابلاغی با رویکرد افزایش بهره وری و استفاده بهینه از سرمایه گذاری‌ها، پروژه احیا واحدهای صنعتی در ۲ بخش بازفعال‌سازی واحدهای غیرفعال و افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی نیمه‌فعال در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی قرار دارد.

وی بیان کرد: طبق برنامه ابلاغی در سه ماهه اول سال جاری باید حداقل ۱۱ درصد کل برنامه سالیانه هر استان در شاخص باز فعال سازی واحدهای راکد محقق می‌شد که استان بوشهر با ۲۹ درصد تحقق در سه ماهه اول رتبه دوم کشوری را کسب کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر تصریح کرد: در سه ماهه ابتدایی امسال احیا ۲ واحد تولیدی در برنامه بود که با تلاش‌های انجام شده در مجموع پنج واحد تولیدی با ۴۵ فرصت شغلی به چرخه تولید بازگشت.

shahrak sanati b

حسینی ادامه داد: سرمایه‌گذاری این پنج شرکت در ۱۰ سال پیش در حدود ۱۶ میلیارد ریال بود که ارزش روز این واحدها بسیار به مراتب فراتر از عدد یاد شده است.

وی بیان کرد: عارضه‌یابی و پایش واحدهای تولیدی با استفاده از مشاوران کلینیک کسب و کار استان گام نخست فعال‌سازی واحدهای تولیدی راکد است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر عنوان کرد: ارائه خدمات توسعه کسب و کار، کمک به بازسازی و نوسازی دستگاه‌ها و ماشین‌آلات فرسوده، هدایت سرمایه گذاران جدید و کمک به جذب شرکای تازه برای استفاده از زیرساخت های آماده به کار، تعیین تکلیف واحدهای راکد تحت تملک بانک‌ها و کمک به حل مشکلات حقوقی از دیگر اقدام‌های انجام شده برای فعال‌سازی واحدهای تولیدی راکد است.

حسینی افزود: در سال ۱۴۰۱ با اقدام‌‎های انجام شده ۲۲ واحد صنعتی و صنایع تبدیلی کشاورزی داخل شهرک و همچنین واحد های تولیدی خارج شهرک به چرخه تولید بازگشت و این در حالی است که در برنامه‌های شرکت فعال سازی ۱۷ واحد پیش بینی شده بود.

اکنون ۴۸۰ واحد در ۱۹ شهرک و ناحیه صنعتی استان بوشهر فعالیت می‌کنند.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group