پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

براساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، از امروز شاهد روند تدریجی افزایش دما در بسیاری از مناطق کشور خواهیم بود و همچنین در مناطق شمال شرقی کشور باران می‌بارد.

به گزارش دیارجنوب، سازمان هواشناسی کشور در آخرین پیش‌بینی‌های هواشناسی امروز دوشنبه ۱۴ فروردین اعلام کرد که از امروز افزایش دما در بسیاری از مناطق کشور رخ می‌دهد و این روند به صورت تدریجی در روزهای‌آینده ادامه خواهد داشت.
امروز همچنین در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شاهد بارش باران خواهیم بود و روز سه‌شنبه ارتفاعات البرز مرکزی و شمال شرق کشور و چهارشنبه غرب کشور بارش‌ها را دریافت خواهند کرد.

afzayesh dama b
به جز این مناطق، از امروز تا روز چهارشنبه در سایر مناطق کشور، آسمان صاف پدیده غالب آب‌وهوایی خواهد بود و البته در برخی استان‌ها شاهد وزش باد شدید خواهیم بود که می‌تواند در مناطقب مستعد خیزش گرد و خاک را به همراه داشته باشد.
براساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی امروز در استان‌های قم، سمنان، نیمه جنوبی خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، اصفهان، مرکزی، جنوب تهران و جنوب بوشهر وزش باد شدید و در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک رخ می‌دهد.
همچنین سازمان هواشناسی با صدور هشدار دریایی زردزرنگ اعلام کرده است که امروز و فردا با افزایش سرعت باد در دریای عمان و در سواحل استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان، ارتفاع امواج به یک تا ۲ متر خواهد رسید. روز چهارشنبه نیز ارتفاع امواج در سواحل سیستان و بلوچستان بین یک تا ۱.۵ متر خواهد بود.
همچنین امروز و فردا با افزایش سرعت وزش باد در دریای خزر، ارتفاع امواج بین یک تا ۱.۷ متر خواهد بود و این دریا نیز در سواحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود. / ایلنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group