پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 | Thursday 9 May 2024

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی با اشاره به آمار جذب نیروی بومی گفت: در سال جاری میزان اعتبارات مصوب مسئولیت‌های اجتماعی صنایع مستقر در استان بوشهر افزایش چشمگیری داشته و به ۱۳۷۷ میلیارد تومان رسیده است.

ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب، سخاوت اسدی روز دوشنبه ۱۴ شهریور ماه در نشست با اصحاب رسانه استان بوشهر یکی از ارکان های اصلی منطقه ویژه را بحث سرمایه گزاری عنوان کرد و افزود: رونق تولید و سرمایه گزاری تنها راه برون رفت از مشکلات جوامع امروز است که ما بعنوان بخش کوچکی از کشور برای تحقق این امر در حال تلاش و پیگیری هستیم.
وی یکی از مشکلات اساسی در منطقه ویژه پارس جنوبی را آیین نامه سرمایه گزاری عنوان کرد و گفت: خوشبختانه اصلاح این شیوه نامه با پیگیری های صورت گرفته در تاریخ ۵ تیر ماه سال جاری توسط وزیر نفت ابلاغ شد.
اسدی ادامه داد: این شیوه نامه به مانند سد بزرگی بر سر راه سرمایه گزاری منطقه بود که با اصلاح آن، مشکلات تعداد قابل توجهی از سرمایه گزاران برطرف و درخواست واگذاری اسناد مالکیت آنها در حال اجرا است.

nashast asalo 1
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی عنوان کرد: یکی از کارهای اساسی در این شیوه نامه تعیین تکلیف سرمایه گزاران بلاتکلیف بود که با برگزاری جلساتی طی دو هفته گذشته با ۱۲ سرمایه گزار تمدید قرداد صورت گرفت و همگی متعهد شدند که کار را بطور مجدد آغاز کنند.
اسدی به برخی اقدامات مثبت در این منطقه اشاره کرد و گفت: شهرک پشتیبان برای صنعت نفت و انرژی بمنظور تولید قطعات فنی تخصصی تشکیل شده و شرکت های متعددی اعلام آمادگی خود را دراین زمینه اعلام و بزودی تولید و فعالیت آنها در منطقه آغاز خواهد شد.
وی از آغاز عملیات اجرایی اولین واحد سرمایه‌گذاری پالایشی در شهرستان دیر و زمین‌های پارس شمالی خبر داد و گفت: فعال کردن میدان گازی پارس شمالی و سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی نفت و گاز از اهداف وزارت نفت و یکی از دغدغه های مسئولین استان بوشهر بوده است.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی عنوان کرد: در سال جاری با تلاش های صورت گرفته، عملیات اجرایی چندین پروژه پالایشی، پتروپالایشی، پالایشگاهی و میعانات گازی در منطقه ویژه با سرمایه گزاری 8 میلیارد تومان آغاز شده که با اتمام و بهره برداری آنها 10 هزار نیرو جذب خواهد شد.
اسدی تصریح کرد: یکپارچه سازی، تمرکز بر مجموعه ظرفیت‌ها و توانایی ها در زمینه تخصیص اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی در استان از جمله اقداماتی بود که در دیگر بخش های کشور به یک الگو تبدیل شد.
وی ادامه داد: در استان بوشهر شرکت های دولتی و خصوصی متعددی وجود دارد که هرکدام با شیوه های مختلفی به امورات خیر و عام المنفعه میپرداختند که این شیوه ها باعث پراکندگی و اخذ نشدن منابع به صورت مناسب و بهینه بود.

nashast asalo 1
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی اضافه کرد: به همین منظور با حضور استاندار بوشهر و نمایندگان مجلس در 4 شهرستان جنوبی نوعی همکاری و اجماع انجام گرفت و کمیته یکپارچه مسئولیت‌های اجتماعی صنایع استان بوشهر تشکیل شد.
اسدی به پیگیری ها و افزایش میزان اعتبارات مصوب مسئولیت‌های اجتماعی صنایع مستقر در استان طی سالجاری اشاره کرد و گفت: در سال جاری 1377 میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که با تعریف ساز و کار مشخص و با اولویت چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر هزینه خواهد شد تا زمینه آسایش، رفاه و رضایتمندی مردم را فراهم سازد.
وی عنوان کرد: در هفته دولت سال جاری 29 پروژه عام المنفعه در حوزه مسئولیت های اجتماعی با اعتباری نزدیک به 60 میلیارد تومان افتتحاح شد که از این تعداد 7 پروژه آموزشی، 8 پروژه ورزشی و 2 پروژه درمانی بود.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی درخصوص مجموعه باشگاه فرهنگی ورزشی پارس جنوبی جم اظهار کرد: در سال گذشته تمامی بدهی های این تیم پرداخت و با خروج از وضعیت نامناسب در رده پنجم لیگ کشور قرار گرفت.
وی از تامین بودجه فصل جاری تیم فوتبال پارس جنوبی جم خبر داد و گفت: در حال حاظر این تیم در شرایط مناسبی قرار دارد و امیدواریم که با ساماندهی صورت گرفته در فصل بعد شاهد حضورشان در لیگ برتر بعنوان نماینده استان بوشهر باشیم.
وی در خصوص سوال یکی از خبرنگاران درباره حمایت از رسانه ها و برگزاری دوره های آموزشی گفت: برای برگزاری دوره های آموزشی بمنظور تقویت بنیه علمی- مهارتی و تجهیزات رسانه ها و خبرنگاران آمادگی کامل داریم.
محمد علی موسوی، مدیر کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه پارس در این نشست اظهار کرد: در حوزه اشتغال اقدامات خوبی صورت گرفته و در پنج ماه ابتدای سال جاری 2048 نفر از بومیان منطقه که عمدتا از استان هستند مشغول به کار شدند و نسبت به سال گذشته که 2222 نفر بودند آمار چشمگیری است.
وی با اشاره به آمار نیروی های جذب شده در شهرستان های مختلف استان بوشهر عنوان کرد: سال گذشته در شهرستان عسلویه 260 نفر نیروی کار جذب شد و طی پنج ماه ابتدای سال جاری نیز 101 نفر مشغول به کار شده که نسبت به جمعیت آن رقم خوبی است.
موسوی ادامه داد: شهرستان کنگان در سال گذشته 414 نفر و در پنج ماه سال جاری 437 نفر، شهرستان دیر 328 نفر در سال گذشته و در سال جاری 265 نفر، شهرستان جم 133 نفر در سال گذشته و 172 نفر، شهرستان های دشتی و تنگستان 362 نفر در سال گذشته و در سال جاری 306 نفر، شهرستان های بوشهر، گناوه و دیلم در سال گذشته 194 در سال گذشته و در سال جاری 184 نفر نیرو بطور قطعی جذب و مشغول به کار شده اند.
مدیر کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه پارس اضافه کرد: در شهرستان دشتستان طی سال گذشته 329 نفر و در پنج ماه سال جاری 413 نفر نیرو جذب و مشغول به کار شده اند.
وی ضمن قدردانی از خبرنگاران در راستای کمک به اجرایی نمودن مصوبات و جذب 50 درصد نیروهای بومی، عنوان کرد: تا پایان سال گذشته 42 درصد جذب نیروهای بومی در منطقه ویژه انجام گرفته است.

nashast asalo 1nashast asalo 1nashast asalo 1nashast asalo 1nashast asalo 1nashast asalo 1nashast asalo 1nashast asalo 1nashast asalo 1nashast asalo 1nashast asalo 1nashast asalo 1nashast asalo 1nashast asalo 1nashast asalo 1nashast asalo 1nashast asalo 1nashast asalo 1nashast asalo 1nashast asalo 1nashast asalo 1nashast asalo 1nashast asalo 1nashast asalo 1nashast asalo 1nashast asalo 1nashast asalo 1

خبر مرتبط:

بازدید خبرنگاران استان بوشهر از پروژه در حال احداث پالایشگاه میعانات گازی آدیش جنوبی کنگان+ تصاویر اختصاصی

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group