سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صمت در راستای اجرای دستور وزیر صمت مبنی بر "فروش خودرو صرفا در سامانه یکپارچه فروش" در نامه‌ای به خودروسازان کشور، اعلام کرد که از این به بعد فروش خودرو صرفا از طریق سامانه متمرکز انجام می‌شود و هرگونه عرضه از طرق دیگر باید فورا متوقف شود.

به گزارش دیارجنوب، هفته گذشته سیدرضا فاطمی امین- وزیر صنعت، معدن و تجارت‌ سامانه‌ای جدید برای فروش خودرو معرفی و اعلام کرد: به منظور شفاف‌سازی روند عرضه خودرو، فروش همه خودروها به «سامانه یکپارچه فروش» منتقل می‌شود اما حذف قرعه‌کشی خودرو با قوت در دستور کار وزارت صمت خواهد بود.
براساس دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت، همه خودروسازها از ۱۸ اردیبهشت (فردا) باید هرگونه عرضه خودرو را صرفا از طریق سامانه متمرکز قرعه‌کشی انجام دهند تا ضمن ایجاد شفافیت، امکان عرضه عادلانه‌تر برای همه خودروهای تولیدی فراهم شود.

samane khodroبه دنیال این موضوع، امروز (شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه)، عبدالله توکلی- سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت- در نامه‌ای خطاب به کلیه مدیران عامل شرکت‌های خودروسازی کشور، ضمن ابلاغ فروش و عرضه محصولات صرفا از طریق سامانه مذکور، تاکید کرد که هرگونه عرضه از طروق دیگر فوراً متوقف شود.
در این نامه آمده است:
" پیرو اجرای بند ۵ دستورات ابلاغی ریاست جمهوری (موضوع نامه شماره ۱۶۱۸۶۹ تاریخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۵) در خصوص نحوه عرضه خودرو به منظور ایجاد شفافیت و افزایش رضایت‌مندی مردم و همچنین دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت جهت ایجاد سامانه یکپارچه فروش خودرو (نامه شماره ۶۰/۴۷۲۹۶ تاریخ ۱۴۰۱/۲/۱۲) خواهشمند است ترتیبی اتخاذ شود تا عرضه خودرو صرفا از طریق سامانه متمرکز که متعاقبا توسط وزارت صمت معرفی می‌شود، انجام شود و هرگونه عرضه از طرق دیگر فوراًمتوقف شود. "
وزارت صمت پس کِی می‌خواهد سازوکار سامانه یکپارچه فروش خودرو را اعلام کند؟
موضوع مهم اما اینجاست که با توجه به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت از فردا (۱۸ اردیبهشت) عرضه خودرو صرفا از طریق سامانه مذکور خواهد بود و تمامی خودروسازها از تاریخ ۱۴۰۱/۲/۱۸ هرگونه عرضه خودرو را با هماهنگی سازمان حمایت و صرفا از طریق سامانه متمرکز قرعه‌کشی انجام دهند تا ضمن ایجاد شفافیت مورد نظر، امکان عرضه عادلانه‌تر برای تمام خودروهای تولیدی فراهم شود.
این در حالیست که در نامه سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صمت به خودروسازان همچنان به سازوکار و حتی آدرس این سامانه اشاره نشده و اعلام شده است که اطلاعات متعاقبا توسط وزارت صمت معرفی می‌شود. با توجه به اینکه تنها یک روز از زمان اعلام شده باقی مانده است، این سوال مطرح است که پس چه زمانی وزارت صمت می‌خواهد اطلاعات تکمیلی را اعلام کند.
ایسنا، موضوع را وزارت صمت نیز پیگیری کرد و این سازمان همین موضوع را تایید و اعلام کرد که با توجه به برخی مسائل، وزارت صنعت، معدن و تجارت برای جلوگیری از ایجاد برخی شبهات، فعلا سامانه را تنها معرفی کرده تا مشخص شود که که زین‌پس فروش از طریق سامانه یکپارچه خواهد بود اما اطلاعات بیشتر و آدرس این سامانه علام خواهد شد.
به دستور وزارت صنعت، معدن و تجارت، پیش فروش یک محصول گروه بهمن‌موتور که قرار بود از امروز (شنبه) اجرا شود، ابطال و تا اطلاع ثانوی متوقف شد./ ایسنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group