چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 | Wednesday 8 May 2024

قاچاق کالا صدمات جبران ناپذیری به تولیدات داخلی وارد می‌کند که در این راستا تولید کنندگان در استان بوشهر خواستار مبارزه با قاچاق و حمایت از تولیدات داخلی شدند. 

به گزارش دیارجنوب، بخش تولید و صنعت از مهمترین زیرساخت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در جامعه محسوب می‌شود که نقش ویژه‌ای در عرصه اشتغال، تولید، صادرات و رونق اقتصادی جامعه دارد.
بر اساس آمارهای موجود استان بوشهر در عرصه فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی جایگاه مهم و ویژه‌ای دارد به‌گونه‌ای که علاوه بر وجود منطقه صنعتی پارس جنوبی در تولید 70 درصد گاز کشور و استقرار مجتمع‌های پتروشیمی، در تولید ناخالص ملی و اقتصاد کشور جایگاه ممتاز ایفا می‌کند.
به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در این استان بیش از 448 واحد صنعتی فعال است که در تولید انواع محصولات نقش دارند.
سید حسین حسینی با بیان اینکه بخشی از واحدهای تولیدی و صنعتی استان بوشهر غیر فعال و نیمه فعال هستند اظهار داشت: از 536 فقره پروانه بهره‌برداری صادر شده استان بوشهر 88 واحد آن معادل 16.5 درصد غیرفعال و راکد هستند.

toor sanati khabarnegaran 1
وی از فعال‌سازی واحدهای صنعتی راکد استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی امسال نسبت به فعال‌سازی 27 واحد صنعتی غیرفعال در استان بوشهر اقدام می‌شود.
در همین حال تولید کنندگان استان بوشهر حمایت ویژه از آنان را مورد تأکید قرار دادند.
یکی از تولید کنندگان با بیان اینکه جلوگیری از قاچاق نقش مهمی در رونق اقتصادی دارد اظهار داشت: اکنون اجناس چینی قاچاق که کیفیت مطلوبی ندارد با قیمت پایین‌تر از تولیدات داخلی عرضه می‌شود که سبب رکود بازار محصولات این واحد صنعتی و تولیدی شده است.
یکی دیگر از تولید کنندگان خواستار حمایت ویژه در پرداخت تسهیلات اعتباری شد و گفت: اکنون این واحد تولیدی با 30 درصد ظرفیت فعالیت می‌کند که برای فعال‌سازی 70 درصد دیگر ظرفیت‌ها نیاز به پرداخت تسهیلات بانکی است./ تسنیم

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group