پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 | Thursday 9 May 2024

شرکت صنایع شیمیایی آرتین آزما به عنوان نخستین واحد تولید کاتالیست پالایشگاهی مرکاپتان زدایی کشور با سرمایه‎گذاری مشترک سرمایه‏‌گذاران ایرانی و روسی روز چهارشنبه در آیینی در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر بهره‌برداری شد.

به گزارش دیارجنوب، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در این آیین گفت: این واحد تولیدی با سرمایه‌‏گذاری ۱۷۰ میلیارد ریال طرف ایرانی و ۶۰۰ هزار یورور طرف روسی احداث شده‌است.
حسین نامور افزود: ظرفیت اسمی واحد تولید کاتالیست پالایشگاهی مرکاپتان زدایی بوشهر سالانه ۵۰۰ تن است که در فاز نخست برای هشت نفر فرصت شغلی ایجاد کرده‌است.
وی ادامه داد: اکنون منطقه ویژه اقتصادی بوشهر ۸۰ واحد فعال با یکهزار و ۶۹۴ نفر اشتغال‌زایی دارد و در سال گذشته نیز جواز تاسیس برای احداث ۳۰ واحد مختلف در این منطقه صادر شد.

eftetah katalist 1
نامور اظهار داشت: در سال گذشته در مجموع ۱۱ واحد تولیدی با اعتبار ۲۸۰ میلیارد تومان سرمایه‏‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر افتتاح شد که برای ۴۰۰ نفر اشتغال‌زایی کرد.
وی یادآور شد: یکی از ظرفیت‏‌های قابل توجه در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر وجود انبارهای روباز و مسقف است که اکنون نیز ۳۰ هزار تن برنج در آن دپو شده‌است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: براساس رسالت تعریف شده باید در مدت سه سال با گسترش ظرفیت تولید داخل ۱۰ میلیارد دلار صرفه‌‏جویی ارزی صورت گیرد که از این میزان سهم استان بوشهر در سال گذشته و امسال به ترتیب ۶۰ و ۷۰ میلیون دلار تعریف شده‌است.
سید حسین حسینی افزود: سهم سال گذشته استان بوشهر با تولید کشتی افراماکس رقم خورد که ارزش صرفه‌‏جویی ارزی آن به مراتب از ۶۰ میلیون دلار سهم تکلیفی استان بوشهر بیشتر است.
وی اظهار داشت: در کشور ظرفیت خوبی برای حمایت از تولید فراهم شده به نحوی که اگر تولیدکننده‌ای کالای موردنیاز کشور را تامین کند، می‌‎تواند ساز و کار ممنوعیت واردات آن را محقق کند.
مدیرعامل شرکت آرتین آزما به عنوان نخستین واحد تولید کاتالیست پالایشگاهی مرکاپتان زدایی کشور در بوشهر گفت: ظرفیت اسمی این واحد سالانه تولید ۵۰۰ تن است که میزان تولید آن متناسب با میزان تقاضا در بازار فروش محقق می‏‌شود.
سید امیر علوی فر افزود: میزان نیاز کشور به این نوع کاتالیست سالانه ۵۰ تن است و مابقی تولید کارخانه باید با شناسایی بازارهای هدف به خارج از کشور صادر شود.
رئیس هیات مدیره شرکت آرتین آزما گفت: بازار ایران به صورت بالقوه برای تکنولوژی‌‏های روز دنیا، بسیار جذاب است که یا توسط شرکت‎های روسی و یا از طریق آنها تکنولوژی‌های متنوعی وارد ایران شود.
تاگیر یامیلوف افزود: علاوه بر جذابیت تولید در ایران، نسل جوان و تحصیل کرده رو به رشد این کشور است که ظرفیت قابل توجهی محسوب می‏‌شود.
وی ادامه داد: در این ارتباط روابط دوستانه دولت‌‎ها در این مرحله بسیار تعیین کننده‌است که باید از این ظرفیت بخوبی استفاده شود.
یامیلوف اظهار داشت: در هر کشوری موانع و چالش‏‌هایی فراروی سرمایه‏‌گذاری وجود دارد که با اراده و همکاری طرفین قابل حل است./ ایرنا

eftetah katalist 1eftetah katalist 1eftetah katalist 1eftetah katalist 1eftetah katalist 1eftetah katalist 1eftetah katalist 1eftetah katalist 1eftetah katalist 1eftetah katalist 1eftetah katalist 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group