چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 | Wednesday 8 May 2024

روستاهای شبانکاره نیازمند ایستگاه آتش نشانی هستند و تنها خودرو آتش نشانی شهرداری این بخش، قادر به پاسخگویی به نیاز جمعیتی روستاها نیست.

عادل شبانکاری–به گزارش دیارجنوب، بخش شبانکاره با جمعیتی بالغ بر ۲۵ هزار نفر در شهرستان دشتستان استان بوشهر قرار دارد که دارای یک شهر و ۲۴ روستا است؛ بطوری که فاصله روستای پلنگی در جنوب این بخش تا سمیعا در شمال بالغ بر ۵۰ کیلومتر می باشد و تنها خودرو آتش نشانی شهرداری شبانکاره قادر به پاسخگویی به نیاز این جمعیت و این فاصله نیست.
طبق مصوبه شورای عالي معماري و شهرسازي كشور، در خصوص ضوابط ايجاد پايگاه‌هاي آتش‌نشاني روستايي، هريک از اين پايگاه‌ها باید 10 روستا را تحت پوشش قرار دهند.

atashneshani shabankare 1
این در حالی هست که نزدیک به ۱۵ روستای بخش شبانکاره فاصله ۱۰ تا ۲۰ کیلومتری با ایستگاه آتش نشانی شهر شبانکاره دارند و هنگام آتش سوزی معمولا خودروآتش نشانی به دلیل مسافت زیاد، با تاخیر به محل آتش سوزی می رسد.
این روستاها با جمعیتی بالغ بر ۸۵۰۰ نفر شامل۱۵ روستای خلیفه، دهداران سفلی ،محمد جمالی،عطیبه،چهل زرعی عجم ،چهل زرعی عرب، بهر دهداران علیا، خیارزار ،لایپه ،شاه فیروز ،سمیعا، میانه ، شلدان و باغی و چاه زنگی می باشند.

atashneshani shabankare 1
مردم این روستاها از بخشدار شبانکاره فرماندار دشتستان و مدیرکل روستایی استانداری بوشهر خواستار ایجاد یک ایستگاه آتش نشانی برای اطفا حریق هستند و ساختمان بدون استفاده سه راهی روستای عطیبه به عنوان نزدیک ترین مکان به این روستاها از موقعیت مناسبی برخوردار است.

atashneshani shabankare 1

atashneshani shabankare 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group