شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

هنرمندان تئاتر مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهینی برازجان با اجراهای خوب در شهرستان و استان توانستند برای اولین بار در یک برنامه تلویزیونی هنرنمایی کنند.

ندا قاسمیان پور-پایگاه خبری دیارجنوب از هنرمندان نوجوان مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهینی برازجان دعوت کرد تا در این دفتر خبری به گفتگو بپردازند ولی بدلیل شرایط کرونایی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری برگزار شد که به شرح این گفتگو میپردازیم:

"رضا بازدار" مدیریت فرهنگسراهای شهر برازجان ضمن تشکر از همراهی همیشگی مجموعه پرتلاش پایگاه خبری دیارجنوب با هنرمندان، اظهار داشت: بیش از 3 سال است که در مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهینی و فرهنگسرای ارشاد برازجان دوره های تخصصی آموزش بازیگری و هنرهای نمایشی در بخش کودک و نوجوان برگزار می شود.

karestoon teatr 1
وی در ادامه اضافه کرد: این دوره های تئاتر در سال اول با حضور کارگردان های شهر برازجان برگزار میشد و سپس جهت ارتقاء سطح آموزشی هنرجویان از کارگردان های مطرح کشور همچون استاد ناصر آویژه دعوت بعمل آمد.
بازدار با اشاره به فعالیت و همکاری بیش از یک سال با استاد ناصر آویژه، بیان داشت: طی این مدت تعدادی نمایش با حضور ایشان تولید شده و یا در حال تولید می باشد که میتوان به نمایش "پ مثل پرنده" اشاره نمود که در اکثر نقاط استان اجرا و با استقبال بی نظیری روبرو شد.

karestoon teatr 1
مدیریت فرهنگسراهای شهر برازجان بیان کرد: استاد ناصر آویژه از کارگردانان مطرح تئاتر و تلویزیون است که بیش از ۲۵ سال سابقه فعالیت در اجراهای تلویزیونی دارد و افتخار بزرگی برای مجموعه ما بود که بتوانیم در کنار ایشان فعالیت داشته باشیم.
وی در ادامه به خبرنگار دیارجنوب گفت: کلاس های بازیگری ما طی این چندسال مورد استقبال بی نظیری قرار گرفته و همواره فعال بوده ولی بدلیل شرایط کرونایی نمیتوان سریع و خوب برنامه ها را پیش برد که امیدواریم هر چه زودتر از دست این ویروس منحوس راحت شده وشرایط عادی شود.

karestoon teatr 1
مدیریت فرهنگسراهای شهر برازجان افزود: اخیرا افتخار همکاری در برنامه ی تلویزیونی «کارستون» به کارگردانی ناصرآویژه و تهیه کنندگی آرزو اسلامی از تهیه کنندگان مطرح تهران را داشتیم.
رضا بازدار در ادامه گفتگو با خبرنگار دیارجنوب گفت: برنامه تلویزیونی «کارستون» ویژه جوانان و نوجوانان است که بزودی در شبکه آموزش صدا و سیمای کشور به روی آنتن می رود و 9 نفر از هنرجویان ما در این برنامه به روی صحنه رفته اند.
وی با اشاره به استنداپ بودن قالب این برنامه، افزود: در این برنامه هر هنرجو یک مهارت با موضوعی خاص را با شیوه استنداپ به جوانان و نوجوانان آموزش می دهد و در واقع معرفی یک مهارت در مدت زمان ۶ الی ۷ دقیقه است.

karestoon teatr 1
وی با بیان اینکه هنرجو ها، نویسنده های متن ها بودند، افزود: متن های هر اجرا توسط هنرجوها ارائه و سپس توسط ناصرآویژه و گیتا داوودی مورد بررسی و ویرایش نهایی قرار گرفته است.
رضا بازدار گفت: این برنامه در حال تدوین است و در هفته های آینده در شبکه آموزش به روی آنتن می رود.
مدیر مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهینی برازجان بیان کرد: ویژه برنامه «کارستون» به کارگردانی ناصر آویژه، تهیه کنندگی آرزو اسلامی،آهنگسازی آرش سلگی، خوانندگان استاد جواد انصافی، رها آویژه و امیرحسین جاوید، دستیاران کارگردان رها آویژه و امید علیرضایی، طراح صحنه نوید فرح مرزی، دستیار صحنه انوشه صفائی، دستیار تصویربردار امیر علی ملکوتی، کارگردان تلویزیونی هادی مصطفوی و با همکاری فرهنگسرای ارسباران تهران به روی صحنه می رود.

karestoon teatr 1

مدیریت فرهنگسراهای شهر برازجان خاطرنشان کرد: با وجود تمام کمبودها و عدم حمایت مسئولین فرهنگی شهر طی این چندسال، با قدرت و انرژی این مسیر را ادامه خواهیم داد چرا که هدف ما در این مجموعه کشف استعدادها و حمایت از علاقمندان به تمامی حوزه های هنری به ویژه تئاتر و هنرهای نمایشی است تا بتوانند استعدادهای خود را شکوفا کرده و در آینده ای نزدیک باعث افتخار این شهرستان و استان باشند.
وی از چندین کار جدید در هفته های آتی خبر داد و عنوان کرد: اجرای تئاتر بصورت آنلاین، آماده سازی برنامه ای خاص و ارائه به صدا و سیمای مرکز بوشهر و شروع مجدد کلاس های بازیگری از جمله برنامه هایی است که در آینده تحقق خواهد یافت.

karestoon teatr 1
"سمانه عباس زاده" مسئول مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهینی برازجان ضمن تشکر از همراهی همیشگی دیارجنوب با این مجموعه، بیان داشت: در همه حال هنرجو ها را حمایت خواهیم کرد تا بتوانند رویاهایشان را دنبال کرده و به موفقیت برسند.
وی در ادامه با اشاره به حمایت نکردن مسئولین شهرستان گفت: همچنان این مسیر را ادامه خواهیم داد و برای رشد هنرجویان تلاش می کنیم.

karestoon teatr 1
مدیر مسئول سایت خبری دیارجنوب با ابراز خوشحالی از موفقیت هنرمندان دشتستانی، بیان داشت: در حوزه هنر اتفاقات خوبی در سطح شهرستان دشتستان رخ داده و حضور هنرجویان در تهران و اجرای تلویزیونی را به فال نیک می گیریم.
ایمان خوشقدم در ادامه اضافه کرد: هنر در شهرستان دشتستان جهش خوبی داشته و "رضا بازدار" نیز با تلاش، حمایت ها و فراخواندن کارگردانان مطرح کشوری در ارتقا این حرفه نقش بسزایی داشته است.

karestoon teatr 1
وی با بیان اینکه علاقه وافری به دو حوزه ورزش و هنر دارد، افزود: در این زمینه با افراد متعددی در دفتر دیارجنوب به گفتگو پرداخته ایم و دفتر به روی همه شما هنرجویان و هنرمندان برای گفتگو و مصاحبه در زمینه های هنریتان باز است. مدیرمسئول پایگاه خبری دیارجنوب با اشاره به حمایت نشدن هنرمندان از سوی مسئولین، گفت: جامعه هنری از طرف مسئولین حمایت آنچنانی نمی شود و این هنرمندان هستند که با دستان خالی و کمک ناچیز مسئولین هنرهای خود را به جامعه انتقال می دهند ولی با این وجود هنرمندان با صبر و حوصله و انگیزه فراوان همیشه به کارهای هنری خود ادامه دهند تا شاهد پیشرفت بسیار زیاد شهرستان در حوزه هنر بوده و نام شهرستان دشتستان در کشور و این حوزه از قبل پر آوازه تر شود.
"قاسم شاکر" از بازیگران تئاتر در مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهینی برازجان در گفتگو با خبرنگار دیارجنوب گفت: سال های متعددی در این زمینه فعالیت داشتم و در حال حاضر بیش از ۳ سال است که در حوزه بازیگری تئاتر در مجتمع شهید شاهینی برازجان زیر نظر کارگردانان مختلفی فعالیت داشته ام.
وی افزود: «کارستون» یک برنامه تلویزیونی به کارگردانی ناصر آویژه است که بزودی در شبکه آموزش به روی آنتن می‌رود و بسیار خوشحالم که در این کار حضور داشتم.

karestoon teatr 1
این نوجوان هنرمند بیان کرد: حدود یک ماه تمرینات انجام گرفت و توانستیم موضوعات خود را انتخاب و متن ها را بنویسیم که در نهایت استاد آویژه و خانم گیتا داوودی متن ها را تکمیل کردند.
وی ادامه داد: هفته گذشته برای ضبط این برنامه در فرهنگسرای ارسباران تهران حضور یافتیم و روبه رو شدن با سختی کار باعث شد همگی بیشتر تلاش کنیم.
قاسم شاکر گفت: مهارت آموزشی من نخل داری در نخلستان ها بود و نقش پسر جنوبی را داشتم که پسر نخلستون صدا میزدند.
"نازنین زهرا الهیاری" از بازیگران این برنامه در گفتگو با خبرنگار دیارجنوب گفت: مهارت آموزشی من در این برنامه، مهارت بازیگری بود و نقش دختری را داشتم که در مدرسه به کلاس تئاتر می رود.

karestoon teatr 1
"دینا لاری دشتی" از دیگر بازیگران این برنامه بیان داشت: مهارت آموزشی من در این برنامه، مهارت سفال گری بود و نقش فردی را داشتم که می خواست از پدربزرگش آموزش سفالگری بیاموزد.

karestoon teatr 1
"ریحانه احمدی " از دیگر بازیگران این مجموعه بیان داشت: از ۳۰ مهرماه در فرهنگسرای ارسباران تهران برای حضور در برنامه به روی صحنه رفتیم که به مدت ۳ روز کار به اتمام رسید.
وی با بیان اینکه ۳ سال در شهرستان به مهارت سخنوری می پردازد، گفت: مهارت آموزشی من در برنامه «کارستون» نیز آموزش سخنوری بود و تکنیک های سخنوری را در قالب طنز بیان کردم.

karestoon teatr 1
این هنرجوی پرتلاش به نکته مثبت کار اشاره کرد و به خبرنگار دیارجنوب گفت: از نکات مثبت کار انتخاب موضوعات کار با ذائقه و علاقه مندی هنرجو بود که لذت بیشتری داشت.
وی در پایان گفت: «کارستون» اولین تجربه اجرا در تهران بود که بی تردید می توان گفت با حمایت های آقای رضا بازدار توانستیم باعث سرافرازی استان بوشهر و شهرستان دشتستان شویم.
"هدیه رتبه" از دیگر بازیگران برنامه تلویزیونی «کارستون» بیان کرد: باور نداشتم که بتوانم اجرای برنامه تلویزیونی در تهران داشته باشم ولی با لطف آقای بازدار و استاد آویژه این باور تحقق یافت.
وی گفت: موضوع مهارت من در این برنامه آموزش آشپزی بود و خواستم با این موضوع به افراد هم سنم که از آشپزی واهمه دارند بیاموزم که با تلاش و سختی می توان موفق و در نهایت تاریکی کبریتی را روشن کرد.

karestoon teatr 1
این نوجوان هنرمند درخصوص استرس در حین کار گفت: استرس در کار وجود دارد ولی استاد آویژه به ما آموختند که این استرس مقدس نام دارد و از ترس حین کار کم می کند.
"هلیا عیدی" بازیگر این برنامه بیان کرد:مدت یک سال است که در مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهینی برازجان فعالیت می کنم.
وی در ادامه گفتگو با خبرنگار دیارجنوب گفت: موضوع آموزش من در این برنامه مهارت کتابداری بود که از موضوعات مورد علاقه من است.

karestoon teatr 1
این هنرمند نوجوان دشتستانی افزود: هدف از انتخاب این موضوع این بود که نوجوانان با مهارتی که در آینده مورد استفاده آنها قرار می گیردآشنا شوند.
"یلدا نیکفرجام" بازیگر برنامه «کارستون» بیان کرد: مدت 3 سال است که در مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهینی برازجان فعالیت می کنم و در این مدت با کارگردانهای مختلف کار کردم.
وی افزود: کار کردن با کارگردان های خارج از استان که موفقیت های بزرگی در عرصه سینما و تئاتر کسب کرده اند متفاوت بوده و قطعا باعث موفقیت می شود.

karestoon teatr 1
این هنرمند پرتلاش دشتستانی به خبرنگار دیارجنوب گفت: موضوع آموزشی من، مهارت هنرهای دستی بود و هر نوجوانی با دیدن این برنامه علاقمند به مهارت آموزی خواهد شد.
"روژا بهمنش" دیگر هنرمند این مجموعه بیان داشت: رفتن به تلویزیون کار خوب و تجربه ای متفاوت برای ما بود که برای اولین بار در استان رخ داد.
این هنرمند دشتستانی در ادامه اضافه کرد:موضوع آموزشی من، مهارت فروشندگی بود و میخواستم بیاموزم که فروشندگان انسانهایی با ذهنیت بزرگ هستند و نوجوانان می توانند به این کار بپردازند.

karestoon teatr 1
"عسل یاوری" نوجوان هنرمند دشتستانی در گفتگو با خبرنگار دیارجنوب گفت: تئاتر را خیلی دوست دارم و مدت ۳ سال است که در مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهینی برازجان فعالیت می کنم.
وی با ابراز خوشحالی افزود: اگر آقای بازدار ما را حمایت نمی کرد نمی توانستیم در این سن کم به اجرای تلویزیونی راه یافته و موفقیتی کسب کنیم.

karestoon teatr 1
این نوجوان خوش ذوق دشتستانی به خبرنگار دیارجنوب گفت: موضوع آموزشی من در این برنامه، مهارت خیاطی بود و نقش دختری را ایفا کردم که در راه آموزش این مهارت، خرابکاری های زیادی انجام داد ولی در نهایت به این رشته علاقمند شد و خیاطی را یاد گرفت.
در پایان این جلسه هنرمندان از مشکلات کار هنری خود صحبت کردند.

karestoon teatr 1karestoon teatr 1karestoon teatr 1karestoon teatr 1karestoon teatr 1karestoon teatr 1karestoon teatr 1karestoon teatr 1karestoon teatr 1karestoon teatr 1karestoon teatr 1karestoon teatr 1

خبرهای مرتبط:

آئین رونمایی از پوستر نمایش "پ مثل پرنده" در برازجان برگزار شد+ تصاویر اختصاصی

نمایش شاد و موزیکال "پ مثلِ پرنده" در برازجان به روی صحنه رفت+تصاویر اختصاصی

تصاویر دیارجنوب از اجرای گروه دوم نمایش شاد و موزیکال "پ مثلِ پرنده" در برازجان

استان بوشهر

Template Design:Dima Group