يكشنبه 9 ارديبهشت 1403 | Sunday 28 April 2024

مدیرکل کمیته امداد بوشهر گفت: کمیته امداد مولد فقر نیست اما پناهگاهی برای خانواده هایی است که در شرایط فقر قرار گرفته اند، البته این نهاد به تنهایی قادر نیست برنامه های فقرزدایی را پیش ببرد.

به گزارش دیارجنوب، احمد لطفی صبح امروز در نشست با مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر اظهار کرد: وزارت نفت در کنار فعالیت های اقتصادی در سطح مراکز صنعتی خود، مسئولیت های اجتماعی نیز بر عهده دارد که در استان بوشهر نمودهای خوبی از آن قابل رصد است.
وی افزود: یکی از مسئولیت های نفت، کمک به کاهش مشکلات خانواده های تحت پوشش است که در بخش هایی مانند ساخت مسکن، کمک به معیشت خانواده ها، تامین وسایل سرمایشی و گرمایشی و تهیه بسته های غذایی در ایام مختلف سال خود را نشان داده است.
این مسئول تصریح کرد: کمک به فقرزدایی با ایجاد اشتغال پایدار و خروج مددجویان از حمایت پس از توانمندسازی آنها از جمله وظایف کمیته امداد به شمار می رود.
وی ادامه داد: حدود ۴۲ هزار خانواده در سراسر استان بوشهر تحت پوشش این نهاد هستند که حدود ۶۰ درصد سرپرست خانوار هستند و برنامه های جامعی برای این خانواده ها برای استقلال مالی آنها در نظر گرفته ایم.
لطفی بیان کرد: کمیته امداد تولید کننده فقر نیست اما به عنوان پناهگاهی برای خانواده هایی است که در شرایط فقر قرار گرفته اند. البته این نهاد به تنهایی قادر نیست برنامه های فقرزدایی را پیش ببرد بلکه با اتکاء به کمک های مردمی زمینه ای ایجاد کرده که مردم خیر و نیکوکار در برنامه های نوع‌دوستی این نهاد مشارکت فعال و غیرقابل تصوری داشته باشند.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر یادآور شد: در کنار حمایت‌های مردمی، ساختارهای دولتی و به خصوص شرکت‌های مستقر در منطقه پارس جنوبی نیز در بخش مسئولیت های اجتماعی نقش پایداری در برنامه های فقرزدایی کمیته امداد بر عهده داشته‌اند.
وی ادامه داد: سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از دیرباز خود را حامی خانواده‌های یتیم و مستمند تحت پوشش این نهاد دانسته و به شکل عملیاتی و در چارچوب مسئولیت های اجتماعی نقشی ماندگار بر عهده داشته است.
لطفی عنوان کرد: به کارگیری نیروهای متخصص تحت پوشش کمیته امداد در پارس جنوبی متناسب با نیازهای صنعت نفت، مدیریت توزیع کمک های صنعت نفت به مناطق پیرامونی با تمرکز بر خانواده های تحت پوشش این نهاد و مشارکت در تهیه بسته های حمایتی برای ۶۵۰۰ دانش آموز در جهت تهیه کیف، کفش و لوازم التحریر مهمترین درخواست هایی است که انتظار داریم با درایت مدیریت جدید سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به آن جامه عمل پوشانده شود.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر یادآور شد: امسال در راستای کمک به ازدواج فرزندان تحت پوشش این نهاد، به دنبال این هستیم که برای یک هزار نفر جهیزیه تهیه کنیم که کمک خیرین حقیقی و حقوقی در این راستا، راهگشا است./ایسنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group