چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 | Wednesday 8 May 2024

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی دو پروژه در بندر محمد عامری در شهرستان تنگستان کلنگ‌زنی و افتتاح شد.

سید کمال الدین شهریاری نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی صبح چهارشنبه در حاشیه این آئین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: بندر محمد عامری یکی از بنادر مهم شهرستان تنگستان و استان بوشهر است که رفع مشکلات آن همواره مورد مطالبه صیادان و تجار بوده است.
وی افزود: سال قبل، فاز اول توسعه این موج شکن با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال برای لایروبی و احداث دایک سنگی آغاز شد و امروز با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به بهره برداری رسید و این موضوع کمک شایانی برای ورود شناورهای با تناژ دو برابر نسبت به قبل کرده است که منجر به رونق بیشتر تجارت در این بندر خواهد شد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: احدات عرشه پهلوگیری شناورها نیز از جمله مطالبات لنج داران بود که با پیگیری های بعمل آمده و مساعدت سازمان بنادر و دریانوردی و از محل اعتبارات متمرکز این سازمان به مبلغ ۱۳۰ میلیارد ریال تامین اعتبار شد و امروز عملیات اجرایی آن آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه این اقدام باعث تسریع و تسهیل در بارگیری و تخلیه بار شناورها به منظور صادرات و واردات خواهد شد، تاکید کرد: این فاز اول ایجاد شمع و عرشه پهلوگیری در این بندر است و در فاز دوم، در تلاش هستیم تا با تامین اعتبار مورد نیاز، طول این عرشه را به ۱۸۰ متر افزایش دهیم.
نماینده دشتی و تنگستان تصریح کرد: مطالعات احداث تاسیسات خشکی شامل انبار و ..‌. نیز در حال انجام است و که با اتمام آن نسبت به پیگیری تامین اعتبار آن اقدام خواهیم کرد تا پس از تحویل قطعی این بندر از سازمان شیلات به سازمان بنادر و دریانوردی، شاهد یک بندر و اسکله استاندارد و توانمند تجاری در محمدعامری و رونق اقتصادی و توسعه اشتغال درونزا که مهمترین برنامه ما در این دوره مجلس بوده است باشیم.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group