شنبه 15 ارديبهشت 1403 | Saturday 4 May 2024

در آئینی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر از تصویر سازی گرافیکی میرمهنای بندرریگی در بوشهر رونمایی شد

به گزارش دیارجنوب ، به مناسبت فرا رسیدن روز ملی خلیج فارس آئین رونمایی از طراحی دیجیتال میرمهنای بندرریگی مبارز استکبارستیز بوشهری، 3 اردیبهشت 1403 با حضور آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، حجت‌الاسلام محمد قادری مدیرکل تبلیغات اسلامی و جمعی از فعالان فرهنگی در مجتمع آدینه برگزار شد.
آیت‌الله صفایی بوشهری در این مراسم در سخنانی اظهار داشت: میرمهنای بندرریگی شخصیت مهمی است که در دو جبهه مبارزه با استعمار هلند و همچنین افراد داخلی که هم پیمان استکبار بوده و معاهدات تجاری با هلند داشتند و در راستای تخریب ایشان کار می‌کردند، مبارزه می‌کرد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: میرمهنا در دو جبهه‌ی دفاع از ملیت کشور در مقابل استعمارگران هلند و حراست از مستضعفین و حفظ اموال مردم که مورد تاراج بود به فعالیت می پرداخت.
مدیرکل تبلیغات السلامی بوشهر در ابتدای این مراسم در سخنانی گفت: آنچه که اهمیت آبراه راهبردی خلیج فارس را دوچندان می‌کند زیست گفتمانی در اطراف آن است که پررنگ‌ترین کلیدواژه این گفتمان مقاومت است.

rig mstnd saz 1

حجت‌الاسلام قادری ابراز داشت: در پنج قرن مقاومت استان بوشهر چهره‌هایی به عنوان طلایه‌دار شکوه خلیج فارس هستند که کمتر به آن‌ها پرداخته شده و امسال توسط هیئت راهبر فرهنگی استان سردار میرمهنای بندرریگی به عنوان پیوست فرهنگی روز ملی خلیج فارس در استان بوشهر انتخاب شد و بناست تمام اقدامات فرهنگی با محوریت شخصیت‌پردازی و هویت‌سازی با ابعاد شخصیتی ایشان رقم بخورد.

rig mstnd saz 1

وی با اشاره به کنش‌های ملی انجام گرفته در مورد شخصیت میرمهنای بندرریگی افزود: کنش‌های ملی هم برای ایشان وجود دارد و شخصیت‌هایی که قلم قوی دارند مثل نادر ابراهیمی اثر «بر کرانه‌های آبی سرخ» رو برای ایشان می‌نویسد.
گفتنی است، هلندی‌ها در سده هجدهم میلادی ۱۶ سال در جزیره خارگ مستقر بودند و در نهایت در سال ۱۷۶۶ میلادی درگیری‌های طولانی شکل می‌گیرد و در نهایت هلندی‌ها تسلیم و مغلوب میرمهنای بندرریگی ‌شدند و میرمهنا پس از ۱۶ سال به حضور هلندی‌ها در خلیج‌فارس پایان می‌دهد.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group