جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرا طرح‌های رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ای استان خبر داد و گفت: طرح‌های ایمن‌سازی جاده‌های استان بوشهر در رفع نقاط حادثه‌خیز تکمیل می‌شود.

به گزارش دیارجنوب ، عبدالکریم اخترشناس یکی از طرح‌های مهم راهداری را ایمن‌سازی جاده‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز اعلام کرد و اظهار داشت: سال قبل ایمن‌سازی پیچ‌های جاشک، گردنه حادثه خیز عامری دیلم، جاده پرخطر در محور دالکی به کنارتخته و تعریض محور نظرآقا به وحدتیه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزایش 124 درصدی ارتقای کیفیت راه‌های استان، ایمنی کاربران جاده‌ای و کاهش استهلاک خودروها را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در این زمینه حذف 10 نقطه پر تصادف در دستور کار قرار گرفت که 70 درصد آن سال قبل تکمیل شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با بیان اینکه 200 میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ای و پر تصادف در محورهای استان بوشهر تخصیص یافت گفت: 30 درصد باقیمانده طرح‌های رفع نقاط حادثه‌ساز جاده‌ای استان بوشهر تا مرداد ماه امسال تکمیل می‌شود.

اخترشناس با اشاره به اینکه تعداد 16 نقطه پرحادثه استان بوشهر دارای شناسنامه و مصوبه هستند افزود: نصب 18 کیلومتر حفاظ بتنی به‌جای گاردریل با هدف کاهش تصادفات رخ به رخ خودروها در محورهای پرتردد از جمله بوشهر به چغادک، محور میوه و تره‌بار برازجان به شهرک صنعتی و دیگر نقاط جاده‌ای اجرا شد.

وی اجرایی 15 کیلومتر روشنایی طولی در جاده‌های استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: خط کشی 5 هزار کیلومتر و نصب 20 هزار علایم جاده‌ای سال قبل در استان بوشهر اجرا شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر به بخش آموزش موتورسواران پرداخت و تصریح کرد: آموزش قوانین ایمنی عبور و مرور در 25 مدرسه حاشیه راه‌های استان، آموزش یک‌هزار و 600 دانش‌آموز و 8 هزار موتورسوار، اهدای یک‌هزار عدد کلاه ایمن و آشکارسازی از طریق نصب برچسب شبرنگ روی 2 هزار و 400 وسیله نقلیه از دیگر طرح‌ها است.

اخترشناس با بیان اینکه 6 درصد کاهش تلفات موتورسواری در سال گذشته ثبت شده است گفت: تصادفات موتورسواران در استان بوشهر از 89 به 84 فوتی رسید ولی متأسفانه به ازای هر 3 نفر کشته تصادفات برون شهری یک نفر موتورسوار و نیاز به اقدامات گسترده‌تر آموزشی و فرهنگی و توجه خانواده‌ها است./تسنیم

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group