جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: با اجرای خط انتقال آب از سد شهدای تنگ‌ارم، مشکل آبرسانی روستاهای بخش ارم دشتستان رفع شد.

به گزارش دیارجنوب، ابوالحسن عالی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح‌های بسیار مهمی در حوزه آب استان بوشهر در دست اجرا است که تکمیل این طرح‌ها با جدیت در دستور کار است.
وی از اجرای خط انتقال آب از سد شهدای تنگ‌ارم خبر داد و بیان کرد: خط انتقال مجتمع آبرسانی ارم دهرود دشتستان در آستانه فصل گرما به مرحله بهره‌برداری رسید.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر حل مشکلات آبرسانی روستاهای دشتستان را از ویژگی‌های خط انتقال مجتمع آبرسانی ارم به دهرود دانست و گفت: با احداث این خط انتقال به طول ۳۴ کیلومتر از سد شهدای تنگ ارم به شهر و روستاهای انتهایی بخش ارم روستاهای دهرود علیا و سفلی مشکل آبرسانی این مناطق برطرف شد.
وی با بیان اینکه مجتمع آبرسانی ارم دهرود شهر تنگ ارم و ۶ روستا سه هزار و ۵۰۰ خانوار بخش ارم دشتستان را تحت پوشش قرار می‌دهد خاطرنشان کرد: در حال حاضر انشعاب آب شهر تنگ ارم و ۲ روستا به این خط آبرسانی متصل شده است.

abresani

لزوم توجه به مصرف بهینه آب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر سرمایه‌گذاری احداث و بهره‌برداری از خط انتقال مجتمع آبرسانی ارم دهرود دشتستان را ۲۵۰ میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: پروژه خط انتقال مجتمع آبرسانی ارم دهرود دشتستان یکی از پروژه‌های شاخص شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در دولت سیزدهم محسوب می‌شود.
عالی، منبع تأمین آب این مجتمع آبرسانی را سد شهدای تنگ ارم دانست و گفت: خط انتقال این سد از محل پروژه‌های جهاد آبرسانی احداث شده و با اتصال شبکه آبرسانی چهار روستای باقیمانده وضعیت تأمین آب شهر و روستاهای بخش ارم متحول می‌شود.
وی از افتتاح طرح‌های مختلف آبرسانی در آستانه فصل گرما در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: در استان بوشهر پروژه‌های متعددی با هدف عبور موفق از پیک بار تابستان اجرایی شده که پیش‌بینی شده تا قبل از تابستان وارد مدار بهره‌برداری شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با تأکید بر توجه به مصرف بهینه آب و صرفه‌جویی از این ماده حیاتی اظهار کرد: با توجه به کاهش شدید نزولات جوی استان بوشهر در ماه‌های اخیر انتظار است مشترکان آب با درک راهبردی از این شرایط نسبت به مصرف بهینه آب توجه ویژه داشته باشند.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group