شنبه 15 ارديبهشت 1403 | Saturday 4 May 2024

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان گفت در سال گذشته بیش از ۱۳۰۰ نفر متقاضی نهضت ملی مسکن تخصیص و به پروژه ها متصل شدند.

به گزارش دیارجنوب ، زهرا هوائی گفت؛ در سال جاری مابقی افراد واجدالشرایط به مرور به پروژه ها متصل خواهند شد.
وی افزود ؛ در خصوص نحوه ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در شهر برازجان تا کنون به دو صورت اقدامات انجام شده یا ساخت بصورت آپارتمانی و یا واگذاری گروهی در بقیه شهرهای این حوزه دارای زمین دولتی واگذاری زمین بصورت انفرادی نیز صورت گرفته است.
زهرا هوائی گفت:الحاق اراضی مناسب جهت طرح نهضت ملی مسکن در سال گذشته حدود۱۶۸هکتار بوده که این روند در سال جاری ادامه دارد و الحاق اراضی به محدوده شهرها افزایش خواهد داشت.
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان در واگذاری های طرح جوانی جمعیت، دشتستان علیرغم مشکلات در تامین زمین مناسب پیشتاز بوده و به ۳۵۴ نفر تخصیص زمین نموده است که قرارداد افراد مذکور منعقد یا در حال تنظیم می باشد.
وی اضافه کرد ؛ از ۲۲۰۰ نفری که در طرح جوانی جمعیت ثبت نام نموده به ۳۵۴نفر زمین تخصیص گردیده و بیش از ۱۰۰۰ نفر تا کنون پس از احراز سکونت در مرحله تائید نهایی قرار دارند.
هوائی بیان کرد؛برای همه اراضی الحاقی و همچنین پروژه های مسکن تا کنون سند تک برگ صادر گردیده و یا در مرحله صدور می باشد.
زهرا هوائی در ادامه افزود؛این اداره بصورت مستمر در حال شناسایی اراضی مستعد اشخاص جهت الحاق به شهرهای این حوزه می باشد و یا توافق در حال انجام است.
هوائی به آماده سازی اراضی نهضت ملی اشاره نموده و افزود در بعضی پروژه ها انتخاب پیمانکار گردیده یا در حال انجام مناقصه برای انتخاب پیمانکار می باشند.
وی گفت:۱۵۰۰۰نفر متقاضی در سامانه نهضت ملی مسکن نام نویسی نموده که واجدین الشرایط تشکیل پرونده نموده اند.

هوائی افزود؛در این راستا ۲۳۰مورد قرارداد اجاره عرصه و سند مالکیت اعیانی و فروش اقساطی و نهایتا" تحویل واحد به متقاضیان نهضت ملی انجام گردیده است.
رئیس اداره راه و شهرسازی دشتستان اضافه کرد؛پروژه ۹۶واحدی نهضت ملی مسکن که در اواسط سال ۱۴۰۲ عملیات اجرایی آغاز گردیده با همت و تلاش همه دست اندرکاران امروز حدود ۸۷درصد پیشرفت فیزیکی داشته و قریب الوقوع شاهد افتتاح آن خواهیم بود.
پروژه ۳۴۰واحدی که در آذرماه ۱۴۰۲آغاز گردیده امروز با پیشرفت فیزیکی بیش از ۳۵درصد فعال و در حال اجرا می باشد.
در بعضی از شهرهای حوزه دشتستان من جمله دالکی،سعدآباد،بوشکان،کلمه و.... اراضی الحاقی به شهر تفکیک و به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تحویل و سپس به متقاضیان واجدالشرایط واگذار گردیده است.
هوائی به شناسایی بیش از ۱۰۰۰هکتار اراضی در سال ۱۴۰۲ در این حوزه اشاره نموده و افزود وضعیت الحاق این اراضی نهایی و یا در حال نهایی شدن می باشد.
زهرا هوائی به تحویل و تحول اراضی واقع در حریم شهر برازجان و همچنین شهر دالکی از منابع طبیعی به این اداره اشاره نموده و گفت همه این اقدامات جهت بررسی در خصوص تامین اراضی مناسب طرح بزرگ نهضت ملی مسکن انجام گردیده است.
پس از شناسایی استعلامات مربوطه ۱۵۷هکتار از اراضی این اداره جهت الحاق به محدوده شهری این حوزه انجام و پرونده به کمیسیونهای مربوطه ارسال شده است.

hvee maskan nn

تفکیک ۱۱۲۰قطعه زمین جهت واگذاری گروهی،جوانی جمعیت و اقشار ویژه تهیه و تعدادی تخصیص زمین به متقاضیان انجام گرفته است.
تشکیل پرونده ۱۰۷۳نفر واجدین شرایط طرح جوانی جمعیت این حوزه در مرحله تائید نهایی و یا تخصیص زمین صورت گرفته است.
تشکیل ۱۷جلسه شورای تامین مسکن در شهرستان دشتستان با ریاست فرماندار که در پیشبرد اهداف بسیار موثر بوده است.
پرداخت ۲۷۰فقره وام خودمالکی توسط بانکها و ۴۸مورد تسهیلات در بافتهای فرسوده شهر ساماندهی ۲/۵کیلومتر دیوار حفاظتی مسیلهای واقع در پروژه های نهضت ملی مسکن
تفاهم نامه ساخت ۵۴واحد با بنیاد مسکن در شهر برازجان و همچنین ۴۵واحد سپاه و ۲۴واحد بهزیستی(خیرین) انجام مناقصه و انتخاب پیمانکار جهت شروع عملیات اجرایی ۳۳۶واحد دربرازحان(نهضت ملی مسکن) اخذ پروانه ساختمانی ۸۰۱واحد آپارتمانی نهضت ملی مسکن و پایان کار ۲۴۲واحد انجام مناقصه و انتخاب پیمانکار مبنی بر آماده سازی اراضی ۲۳هکتاری تخصیص داده شده به جوانی جمعیت در پایان از تلاش همه مسئولین استانی و شهرستانی به ویژه سید محمود دستغیبی مدیرکل راه و شهرسازی استان و مجموعه همکاران همچنین احمد بنافی فرماندار شهرستان و آن مجموعه در به سر انجام رساندن پروژه های طرح بزرگ نهضت ملی مسکن و همکاری با مجموعه راه و شهرسازی شهرستان تقدیر و تشکر نموده و امید است در سال جدید ۱۴۰۳با تلاشی بیشتر مطابق فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص شعار حکیمانه سال (جهش تولید با مشارکت مردم)شاهد تسریع در ساخت و تکمیل این پروژه ها باشیم.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group