شنبه 15 ارديبهشت 1403 | Saturday 4 May 2024

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گفت: آفت قرنطینه‌ای سوسک سرخرطومی حنایی خرما در شهرستان دشتی مشاهده شده و احتمال انتقال آلودگی به سایر مناطق استان بوشهر وجود دارد.

به گزارش دیارجنوب ، کبری توکلی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: ردیابی و پایش روزانه باغات نخیلات توسط کارشناسان پهنه و کارشناسان شبکه مراقبت در سراسر استان بوشهر در حال انجام بوده و توصیه‌های فنی لازم به بهره‌برداران از طریق ارسال پیامک، فضای مجازی، صداوسیما، صدور اطلاعیه‌های ترویجی، آموزش‌های انفرادی و کلاس‌های آموزشی ترویجی صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه به مشاهده آفت قرنطینه‌ای سوسک سرخرطومی حنایی خرما در شهرستان دشتی و احتمال انتقال آلودگی به سایر مناطق استان بوشهر هشدارهای لازم در خصوص نحوه شناسایی و مبارزه توسط کارشناسان سازمان جهاد کشاروزی استان صادر شده است.

وی ادامه داد: بازدیدها جهت بررسی وضعیت سایر آفات چوب‌خوار نخیلات از جمله سوسک کرگدنی و شاخک بلند خرما نیز در حال انجام است.

توکلی در پایان از کشاورزان خواست ضمن پایش مداوم باغات خود و عمل به هشدار‌ها و توصیه‌های کارشناسان این سازمان، به هیچ وجه از پاجوش‌های تهیه شده از مناطق آلوده یا مشکوک برای واکاری یا نوسازی باغات خود استفاده نکنند و در صورت مشاهده علائم خسارت آفت در باغات با مشورت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی نسبت به مدیریت اصولی کنترل آفت اقدام نمایند.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group