شنبه 15 ارديبهشت 1403 | Saturday 4 May 2024

فرماندار دشتستان گفت: برنامه ریزی برای توسعه زیرساختهای عمرانی در اولویت مدیران اجرایی شهرستان باشد.

ندا قاسمیان پور- به گزارش دیارجنوب، احمد بنافی روز شنبه ۱۸ فروردین ماه در اولین نشست شورای اداری شهرستان دشتستان در سالجاری اظهار داشت: انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان طی اسفند ماه سال گذشته پرشور، سالم و همراه با امنیت برگزار شد که همگی حاصل مشارکت مردم و مسئولین است.
وی ضمن تبریک به ابراهیم رضایی برای انتخاب مجدد بعنوان نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این انتخاب مردم از روی بصیرت، هوشمندی و از نگاهِ رضایتمندی آنها بود.
بنافی بر همکاری مدیران دستگاه های اجرایی با نماینده دشتستان در راستای توسعه شهرستان تاکید کرد و گفت: شما عصاره و نماینده دولت در شهرستان هستید و باید ناظر بر مسائل عمومی و تلاش برای مرتفع سازی آنها باشید.
وی به تاکیدات ریاست جمهوری در جلسه وبیناری با مسئولین در ابتدای سالجاری اشاره کرد و گفت: مدیران دستگاه های اجرایی باید شاخصه مهمِ "مردم داری" را در اولویت اصلی کارِ خود قرار دهند علی الخصوص در سالجاری که پایان دولت سیزدهم است.

edari 1 dshtsn 1
وی تعداد شرکت کنندگان راهپیمایی روز قدس در مرکز شهرستان را ۱۲ هزار نفر عنوان کرد و گفت: مردم با وجود تمامی مشکلات اقتصادی، سختی ها و گلایه مندی ها پای انقلاب بودند و باید تکریم و احترام به آنها در اولویت کاری باشد.
بنافی، پیگیری امورات را از دیگر تاکیدات ریاست جمهوری عنوان کرد و گفت: سیاست ورزی و برنامه ریزی های ما برای رفع مسائل مردم باید ناظر به پیگیری و ممانست دائم باشد.
وی به مبارزه با فساد در دستگاه های اجرایی تاکید کرد و افزود: مدیران باید بطور دائم دستگاه های اجرایی خود را مراقبه و اِشراف کامل بر ماموریت کاری خود داشته باشند تا از سوء استفاده مالی و عوامل ایجاد نارضایتی مردم جلوگیری شود.
وی با اشاره به عدم استفاده از بیت المال تصریح کرد: طبق گزارش های ارسالی در حال نامه نگاری و پیگیری مداوم در دستگاه های اجرایی هستیم و در این خصوص تذکرات لازم اِعمال می شود.
بنافی ادامه داد: این موضوع باید در دستگاه های اجرایی با جدیت بیشتری دنبال شود تا موجب نارضایتی مردم نباشد.
وی کم خرج و بدون تکلف بودن را از ویژگی های مدیران جهادی عنوان کرد و گفت: مدیران انقلابی شهرستان باید هزینه امورات دستگاه اجرایی خود را کم کرده و قناعت پیشه کنند و همچنین دائما در حال تلاش باشند.
فرماندار شهرستان دشتستان به تعامل در حوزه کاری اشاره کرد و گفت: مدیران باید علاوه بر اِشراف بر حوزه های ماموریتی، اداره امورات سیاست ورزی را همانند حاج قاسم سلیمانی عهده دار باشند.
بنافی با اشاره به حوزه های مختلف در شهرستان گفت: در حوزه عمرانی شهرستان چند اولویت وجود دارد که مدیران باید در این خصوص برنامه ریزی های لازم را انجام دهند.
وی اولویت های حوزه عمرانی شهرستان را برشمرد و عنوان کرد: حوزه های آموزش و پرورش، آب، راه و مسکن، درمان، کشاورزی و ورزش و جوانان نیز در اولویت قرار دارند که باید زیرساخت ها را نوسازی کنیم.
وی افزود: در این حوزه های یاد شده تا حدِ امکان نباید پروژه های جدیدی تعریف شود و باید با منابع حداقلی و همکاری شورای فنی، پروژه های نیمه تمام را تکمیل کنیم.
بنافی تعداد پروژه های اقتصادی و عمرانی سال گذشته در شهرستان را یک هزار مورد عنوان کرد و گفت: در حوزه اقتصادی عملیات اجرایی چند نواحی صنعتی آغاز شده که میتوان به توسعه شهرک صنعتی برازجان، ناحیه صنعتی بخش سعدآباد، احداث شهرک شیمیایی، شهرک خورشیدی، دام شهر و .... اشاره کرد.
وی درخصوص توسعه شهرک صنعتی برازجان گفت: برخی مشکلات درخصوص زیر ساخت های این شهرک از جمله قیمت های نجومی زمین وجود دارد که امید داریم با پیگیری ها و حمایت نماینده دشتستان مرتفع شود.
وی به آغاز عملیات ناحیه صنعتی شهیدسلیمانی بخش سعدآباد اشاره کرد و گفت: درحال پیگیری برای زیرساختهای این ناحیه هستیم تا با جذب اعتبار بتوانیم تا پایان سال قطعات لازم را فراهم کنیم.
بنافی درخصوص شهرک شیمیایی دشتستان بیان کرد: مشکلات این شهرک برطرف شده و درحال واگذاری زمین است و باید با جذب سرمایه گزار بخشی از امورات زیرساختی آن در سالجاری آغاز شود.
فرماندار شهرستان دشتستان درخصوص راه اندازی شهرک خورشیدی گفت: برای ایجاد این شهرک از زمینی در دانشگاه آزاد شهرستان که بِلا استفاده بود بهره مند شدیم و برای گسترش و راه اندازی این شهرک در نقاط مختلف شهرستان نیز بخشداران، دهیاران و مسئولان میتوانند با تهیه زمینِ مناسب، شرایط را فراهم کرده تا به درآمدی پایدار برسیم.
وی شناسایی فرصت های سرمایه گزاری را از دیگر تاکیدات دولت عنوان کرد و گفت: روسای دستگاه های اجرایی ما باید ظرفیت های سرمایه گزاری را شناسایی و با تلاش و تشکیل کمیته کار را توسعه بخشند.
فرماندار دشتستان تصریح کرد: ما باید طرح های کوچک، متوسط و بزرگ مقیاس را دنبال کرده و با انتشار فراخوان برای طرح های کلان سرمایه گزاران را جذب و شرایط را برای آنها تسهیل کنیم.
بنافی درخصوص حوزه عفاف و حجاب تاکید کرد: هیچگونه کوتاهی در این حوزه پذیرفته نیست و ارکان ستاد باید کمک کرده تا از طریق ایجابی و سلبی، شهرستان را در مقابل این موج سیاه کنترل کنیم.
وی در خصوص حوزه زمین در شهرستان ابراز داشت: نسبت به متوسط استان بالاتر هستیم ولی باید بتوانیم در این راستا مشوق داشته باشیم.
وی بر تشکیل قرارگاه جهاد تبیین در دستگاه های اجرایی تاکید کرد و گفت: مدیران باید کارهای صورت گرفته را تبیین کرده و امید و نشاط را در بین مردم تزریق کنند.
فرماندار دشتستان به برگزاری انتخابات در سال آینده اشاره کرد و گفت: روسای ادارات باید همانند سال گذشته آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات سالم را داشته باشند.
وی درخصوص بازرسی ادارات عنوان کرد: بازرسی از ادارات در سالجاری طبق رول قبل و با فرمتی جدید آغاز خواهد شد.
بنافی با بیان اینکه نگاهِ ما به شهرستان دستگیری نیست، افزود: ما نسبت به شهرستان نگاهی ارتفاعی داریم و در راستای برطرف کردن مشکلات افراد در ادارات تلاش می کنیم.
وی با بیان اینکه در انجام امورات کاری باید همدل و هم آهنگ باشیم، افزود: روسای ادارات باید کارها را پیگیری و بر امورات اشراف کامل داشته باشند و ما نیز در این خصوص حمایت های لازم را خواهیم داشت.

edari 1 dshtsn 1edari 1 dshtsn 1edari 1 dshtsn 1edari 1 dshtsn 1edari 1 dshtsn 1edari 1 dshtsn 1edari 1 dshtsn 1edari 1 dshtsn 1edari 1 dshtsn 1edari 1 dshtsn 1edari 1 dshtsn 1edari 1 dshtsn 1edari 1 dshtsn 1edari 1 dshtsn 1edari 1 dshtsn 1edari 1 dshtsn 1edari 1 dshtsn 1edari 1 dshtsn 1edari 1 dshtsn 1edari 1 dshtsn 1edari 1 dshtsn 1edari 1 dshtsn 1edari 1 dshtsn 1edari 1 dshtsn 1edari 1 dshtsn 1edari 1 dshtsn 1edari 1 dshtsn 1edari 1 dshtsn 1edari 1 dshtsn 1edari 1 dshtsn 1edari 1 dshtsn 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group