چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 | Wednesday 1 May 2024

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارسنجان گفت: نخستین گوساله گوزن زرد ایرانی در سایت ۳۰۰ هکتاری تکثیر و پرورش ارسنجان متولد شد.

به گزارش دیارجنوب، حسن ابراهیمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان با بیان اینکه نخستین گوساله گوزن زرد ایرانی در سایت ۳۰۰ هکتاری تکثیر و پرورش جنگل خلیل بیگ ارسنجان متولد شد، اظهار کرد: این سایت از سال ۹۰ با تعداد ۷ راس گوزن زرد شروع به فعالیت کرده است که هم اکنون این سایت با احتساب گوزن‌های زنده گیری و انتقال شده به استان‌های همجوار تعداد ۱۱۸ راس گوزن زرد خروجی داشته است.

gavazn
وی ایجاد محیط ایمن برای تکثیر و پرورش گوزن زرد را یکی از مولفه‌های جدی برای افزایش شمار گوزن‌ها در این سایت دانست و گفت: این سایت یکی از سایت‌های موفق و به عنوان سایت مولد در کشور شناخته شده است.
ابراهیمی ادامه داد: رصد و پایش مداوم منطقه و فراهم شدن امنیت، تغذیه به موقع و مدیریت بهینه از مهم‌ترین شاخصه‌ها در رشد این گونه ارزشمند در این منطقه از کشور است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان تصریح کرد: افزایش رشد ۳۰ درصدی این گونه با ارزش در پارسال حاکی از آن است که همه شرایط زیستی برای این گونه تامین شده است.
وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود که حدود ۲۵ راس گوساله گوزن جدید به جمعیت فعلی این سایت در زایش‌های آینده در امسال به جمعیت آن اضافه شود./ باشگاه خبرنگاران جوان

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group