شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به تجهیز ۴۶۰ مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی در استان، گفت: بر اساس آمارها تاکنون بیش از ۸۷ هزار نفر گردشگر نوروزی در مدارس استان اسکان یافته‌اند.

به گزارش دیارجنوب ، محمد هادی رستمیان صبح امروز در جمع مسئولان اجرایی استان بوشهر با اشاره به همکاری 27 دستگاه با ستاد هماهنگی خدمات سفر، اظهار داشت: خروج و ورود مسافر در ایام تعطیلات نوروز نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 8 تا 10 درصدی داشته است.

وی علت کاهش مسافرت در ایام نوروز را وضعیت آب و هوایی و ماه مبارک رمضان دانست و بیان کرد: تردد درون استانی در ایام نوروز افزایش یافته و بیش از 6 میلیون تردد ثبت شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر تردد 600 هزار خودرو در مبادی ورودی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در این مدت تردد بیش از 550 هزار وسیله نقلیه در مبادی خروجی استان بوشهر ثبت شده است.

رستمیان با قدردانی از آموزش و پرورش در فراهم شدن زمینه اسکان مسافران در مدارس تصریح کرد: ستاد اسکان آموزش و پرورش استان بوشهر 460 مدرسه، 3 هزار و 500 کلاس برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی آماده کرده و تاکنون افزون بر 87 هزار مسافر در این مدارس اقامت داشته‌اند.

وی با اشاره به ایجاد 18 کمپ در سطح شهرهای استان بوشهر توسط شهرداری‌ها خاطرنشان کرد: خدمات دستگاه‌های عضو ستاد هماهنگی خدمات سفر از جمله هلال احمر، اورژانس، نیروی انتظامی، پلیس راه، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ورزش و جوانان آموزش و پرورش و شهرداری‌ها و دیگر دستگاه‌ها قابل تقدیر و سپاس است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر از فراهم شدن سالن‌های سرپوشیده و مساجد و حسینیه‌ها برای اسکان مسافران در شرایط نامساعد جوی خبر داد و بیان کرد: با توجه به بارش باران و وزش باد این مکان‌ها در اختیار گردشگران نوروزی قرار گرفت.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group