شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

هواشناسی استان بوشهر در مورد وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و گاهی بسیار شدید و افزایش ارتفاع موج دریا، هشدار صطح نارنجی را صادر کرد.

به گزارش دیارجنوب، مدیرکل هواشناسی استان بوشهر روز شنبه اظهار کرد: از فردا تا روز چهارشنبه نسبت به وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و گاهی بسیار شدید با سرعت بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع موج دریا به میزان ۹۰ تا ۱۸۰ سانتی‌متر و در فراساحل ۱۲۰ تا ۲۴۰ گاهی تا ۳۰۰ سانتیمتر هشدار داده می‌شود.
فرج‌الله شکوهی‌پور اضافه کرد: افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، خطر غرق‌شدن شناورها به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، خطر غرق‌شدن شناگران از جمله مخاطرات است.

hoshdar bareshi
وی افزود: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز شرایط جوی نسبتاً آرامی بر استان و روی دریا پیش‌بینی می‌شود و از اواخر وقت امشب با ورود سامانه بارشی جدید تا اواخر وقت روز دوشنبه بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر تاکید کرد: روزهای یکشنبه و دوشنبه سواحل و فراساحل استان و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه سواحل و فراساحل جنوبی مواج و متلاطم خواهند بود.
وی ادامه داد: جهت وزش باد امروز غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و فردا شمال شرقی تا جنوب شرقی ۱۶ تا ۴۰ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.
شکوهی‌پور افزود: در این مدت ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی‌متر، فردا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر و در زمان وزش تندباد بیش از ۱۵۰ سانتی‌متر خواهد بود./ مهر
.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group