شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: براساس نقشه‌های هواشناسی فعالیت سامانه بارشی در سطح استان بوشهر تا اوایل وقت فردا تداوم دارد.

به گزارش دیارجنوب ، طلیعه محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت سامانه بارشی در سطح استان بوشهر تا اوایل وقت فردا تداوم دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: در این مدت ضمن افزایش تلاطم دریا، در برخی از نقاط وقوع بارش پراکنده باران، گاهی رگبار، رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: از ظهر فردا تا اواخر وقت پنجشنبه، با وزش بادهای شمالی، سواحل مرکزی و جنوبی استان مواج خواهد بود ضمن اینکه در روز جمعه مجدداً با نفوذ سامانه بارشی به استان بوشهر، وقوع بارش پراکنده باران مورد انتظار است.

محمدی بیان کرد: آسمان استان بوشهر در ساعت‌های آینده نیمه ابری تا ابری همراه با غبار محلی و وزش باد، در برخی نقاط بارش باران، گاهی رگبار باران و رعدوبرق و فردا کاهش ابر و در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: جهت وزش باد امروز جنوب غربی تا جنوب شرقی گاهی شمال شرقی با سرعت ۱۶ تا ۳۸ گاهی بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت و از فردا شمال غربی تا شمالی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ و در سواحل جنوبی ۱۲ تا ۳۸ گاهی تا ۴۴ کیلومتر در ساعات خواهد بود.

وی تصریح کرد: ارتفاع موج دریا امروز ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتی‌متر و از فردا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر و در سواحل جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group