شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: با توجه به پیش بینی‌های انجام شده و هشدار سطح نارنجی سیلاب در استان بوشهر، هم استانی‌ها و مسافران نسبت به رعایت اصول ایمنی در این ایام توجه کنند.


به گزارش دیارجنوب ، علی محمدی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن عرض تبریک ایام عید نوروز، اظهار کرد: بر اساس اعلام ستاد مدیریت سیلاب وزارت نیرو، از ساعات پایانی دوشنبه ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲ الی ۲ فروردین ۱۴۰۳ سامانه بارشی قدرتمندی سطح گسترده‌ای از مناطق مختلف کشور به‌ویژه جنوب غرب و غرب کشور را در بر خواهد گرفت.

وی افزود: با توجه به گستردگی نواحی متاثر از این سامانه و همچنین بارندگی قابل توجه در استان‌های بالادست حوضه‌های آبریز منتهی به استان بوشهر، این بارش‌ها منجر به بالا آمدگی سطح آب رودخانه‌ها و آب‌گرفتگی معابر و جاده‌ها خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: به هم‌وطنان عزیز توصیه می‌شود سفرهای نوروزی خود را با تعیین زمان، مسیر و مقصد سفر متناسب با فعالیت سامانه بارشی انتخاب کنند و در زمان‌های اعلام شده از تردد و توقف در مسیرها و جاده‌های حاشیه و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند.

محمدی خاطرنشان کرد: در هنگام بارندگی و سیلاب هر گونه تردد یا ورود به محدوده تاسیسات آبی از جمله سدها، بندها، کانال آبیاری و دیگر سازه‌های ذخیره‌سازی و انتقال آب ممنوع است و عبور از سازه‌های تقاطعی و پل‌های رودخانه‌های سیلابی نیز خطرات فراوانی به همراه دارد.

وی با اشاره به فصل کوچ عشایر در نواحی جنوبی زاگرس، عنوان کرد: از عشایر گران‌قدر نیز درخواست می‌شود تا با مدیریت زمان کوچ و گذر از مسیرهای ایمن و همچنین پرهیز از توقف در حریم و بستر رودخانه‌ها، مسیل‌ها و آبراه‌ها، از بروز حوادث جلوگیری کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: امیدواریم هم‌وطنان گرامی با رعایت اصول ایمنی، سالی توأم با سلامتی را پیش رو داشته باشند./فارس

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group