شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: با توجه به معرفی بوشهر به‌عنوان مقصد نخست گردشگران نوروزی، توجه جدی به مدیریت مصرف آب ضروری است.

به‌گزارش دیارجنوب، ابوالحسن عالی افزود: با توجه به حضور میلیون‌ها مسافر در استان بوشهر در تعطیلات نوروز، جمعیت استان به میزان خیره کننده‌ای افزایش خواهد یافت که در این صورت بدون توجه به مدیریت بهینه مصرف آب، راهکار دیگری برای عبور موفق از این مشکل وجود ندارد.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر سرانه مصرف آب در استان بوشهر بیشتر از متوسط کشوری است که تنها با نزدیک کردن مصرف آب استان به میانگین کشوری می‌توان چالش‌های پیش‌ روی تامین آب شرب مشترکان را به حداقل رساند.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در شرایط فعلی ۷۵ درصد آب شرب استان بوشهر از استان‌های همجوار تأمین می‌شود که کاهش چشمگیر بارش باران وضعیت تأمین آب استان را تحت تاثیر قرار داده است.

وی عنوان کرد: در زمان حاضر با کاهش ۵۰ درصدی بارش‌ها در استان و از طرفی همزمانی این کاهش بارش با خانه تکانی پایان سال و ورود گردشگران نوروزی به استان، وضعیت تأمین آب در برخی از شهرستان‌ها با محدودیت‌هایی مواجه شده، از این‌ رو مجدانه از هم‌ استانی‌ها درخواست داریم صرفه‌جویی در مصرف آب را در دستور کار قرار دهند.

عالی اظهار کرد: در برنامه میان مدت و دراز مدت، استان بوشهر با ساخت آب‌ شیرین‌کن به خودکفایی و پایداری کامل در حوزه آب شرب خواهد رسید، اما در کوتاه مدت تنها راهکار موجود صرفه‌جویی مسئولانه در مصرف آب است.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group