شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در ۱۱ ماه امسال بیش از ۵۸.۵ میلیون تن کالا در بنادر استان تخلیه و بارگیری شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۶.۵ درصدی دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمد شکیبی‌نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: آماده‌سازی و آغاز فعالیت ایستگاه مجاز گردشگری دریایی بوشهر برای استفاده مسافران در ایام تعطیلات نوروز انجام شده است.

وی با اشاره به افزایش تخلیه و بارگیری کالا در بنادر ۱۱ گانه استان بوشهر در ۱۱ ماه امسال، افزود: در این مدت بیش از ۵۸.۵ میلیون تن کالا در بنادر استان تخلیه و بارگیری شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۶.۵ درصدی دارد.

شکیبی‌نسب عنوان کرد: میزان تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی در ۱۱ ماه امسال حدود ۱۰ میلیون تن است که این میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان بوشهر نسبت به ۱۱ ماه سال گذشته ۳.۵ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در این مدت ترانزیت کالا در بنادر استان بوشهر افزایش ۱۸ برابری داشته است که این میزان ترانزیت نشان از رونق فعالیت بندری در استان دارد و این در حالی است که با توسعه زیرساخت‌ها سال ۱۴۰۳ تحول شگرف و مهمی در این حوزه ایجاد می‌شود.

شکیبی‌نسب یکی از ظرفیت‌های مهم استان ساحلی بوشهر را گردشگری دریایی دانست و بیان کرد: در این راستا اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اقدامات مهمی در عرصه خدمات‌رسانی به مسافران انجام داده است.

وی از آماده‌سازی پایانه بین‌المللی مسافری دریایی بوشهر برای میزبانی از گردشگران نوروزی خبر داد و خاطرنشان کرد: فعالیت ایستگاه مجاز گردشگری دریایی بوشهر برای استفاده گردشگران در ایام تعطیلات نوروز آماده‌سازی و آغاز شده است.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group