شنبه 15 ارديبهشت 1403 | Saturday 4 May 2024

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر بابیان اینکه 161 خانه هلال و 27 پایگاه امدادی در استان فعالیت دارند گفت: در سال جاری 36 هزار نفر آموزش‌دیده‌اند و 62 برنامه اجراشده است.

به گزارش دیارجنوب، احسان ایزدپناه در نشست خبری روز شنبه 26 اسفندماه بابیان اینکه 46 هزار و 351 نفر کل جمعیت هلال‌احمر جوانان و داوطلبان استان بوشهر هستند اظهار داشت: این تعداد عضویت در سه حوزه جوانان 21 هزار، داوطلبان 24 هزار نفر و 800 نفر عضو امدادگر با فعالیت مستمر هستند.
وی تعداد عضو فعال در حوزه امداد را 800 نفر برشمرد و اضافه کرد: مجموع عملیات سال جاری 654 مورد بوده که شامل 389 مورد جاده‌ای، 97 مورد حضوری و بقیه موارد خدماتی ازجمله ساحلی، دریایی، زلزله، آب‌گرفتگی و رودخانه‌ای می‌شود.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر با اشاره به اینکه در سال جاری بیش از ۶۲ برنامه اجراشده است ابراز داشت: در بهینه‌سازی اوقات فراغت 32 هزار و 938 نفر برای جوانان برنامه اجراشده است.

nshst hll ahmr bush 1

وی بابیان اینکه در استان 150 کانون دانش‌آموزی وجود دارد گفت: بعد از 12 سال تیم دادرس هلال‌احمر در کشور توانست مقام قهرمانی را کسب کند.
وی در تشریح اجرای طرح قدم‌به‌قدم و مسیر بهشت در اواخر ماه سفر بیان داشت: در این طرح 160 نفر دختر و پسر به مشهد اعزام شدند و خدمات به مردم ارائه کردند.
وی از کاشت 42 هزار نهال توسط جمعیت هلال‌احمر استان خبر داد و گفت: خیرین استان 6 میلیارد و 226 میلیون تومان و جمعیت هلال‌احمر 2 میلیارد و 370 میلیون تومان هزینه‌های درمانی به بیماران پرداخت کرده‌اند.
ایزدپناه از ارائه آموزش به ۳۶ هزار نفر در سال جاری خبر داد و تأکید کرد: این دوره‌ها در آموزش همگانی 150 دوره به 22 هزار نفر، 600 دوره آموزش امدادی به 12 هزار نفر و 2 هزار نفر دوره تخصصی دیده‌اند.

nshst hll ahmr bush 1

وی با اشاره به اینکه پروانه فعالیت داروخانه و مرکز فوریت‌های دارویی جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر صادرشده است تصریح کرد: دستگاه فیزیوتراپی به مجموعه‌های درمانی استان اضافه‌شده است.
این مسئول در تشریح کلنگ زنی پروژه‌های هلال‌احمر استان گفت: کلنگ احداث سه پایگاه امداد جاده‌ای روستای خلیفه‌ای دشتستان، جم و روستای بندو زده‌شده است.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری 86 نفر برای استخدام جمعیت هلال‌احمر استان شده است در بحث خانه هلال در استان گفت: 161 خانه هلال در روستاها و شهرهای استان وجود دارد که 48 مورد آن در شهر است که در موقع بروز حادثه ضمن ارائه اطلاعات به باعث بالا رفتن کیفیت خدمت‌رسانی می‌شود.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر با اشاره به اینکه 17 پست ثابت و سیار در ورودی شهرها در ایام نوروز در حوزه جوانان فعالیت می‌کنند گفت: ۲۷ پایگاه امدادی ثابت و سیار در استان بوشهر در ایام عید فعالیت می‌کنند که 10 پایگاه موقت مابقی ثابت هستند.
وی در خصوص تجهیز ناوگان خودرویی جمعیت هلال‌احمر استان گفت: یک خودرو نجات، سه خودرو شاسی‌بلند به ناوگان خودرویی استان اضافه‌شده است.

nshst hll ahmr bush 1

وی تصریح کرد: مجوز ورود دو هزار خودرو هلال‌احمر به کشور گرفته‌شده که 900 خودرو آن تاکنون وارد کشور شده و در استان بوشهر 400 خودرو جمعیت هلال‌احمر وارد گمرک استان بوشهر شده که تاکنون بیش از 240 خودروی آن از گمرک ترخیص شده است.
این مسئول بابیان اینکه برای ساخت آشیانه بالگرد 30 میلیارد ریال مصوب شده است اذعان داشت: در سال جاری 4 مانور جمعیت هلال‌احمر در مرکز استان انجام‌شده که به‌جز آن در هر شهرستانی 4 مانور انجام‌شده است.
ایزدپناه بابیان اینکه در عسلویه هیچ‌گونه زیرساختی برای جمعیت هلال‌احمر نیست گفت: در گناوه هم با مشکلات فراوانی روبرو هستیم و در عید نوروز امسال به دنبال گرفتن مجوز استقرار کانکس برای خدمت‌رسانی به مهمانان نوروزی هستیم.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group