شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از صادرات بیش از ۹ میلیارد دلار کالا و محصولات تولیدی از استان خبر داد و گفت: چین، امارات متحده عربی، هند، ترکیه، پاکستان، آفریقای جنوبی، سریلانکا، قطر، ویتنام و افغانستان مقصد بیشترین کالاهای صادراتی است.

به گزارش دیارجنوب ، مهدی صفوی احیاء واحدهای راکد و افزایش ظرفیت تولیدی واحدهای صنعتی را در اولویت برنامه‌ها دانست و اظهار داشت: با احیای واحدهای تولیدی راکد، افتتاح طرح‌های صنعتی جدید و افزایش ظرفیت واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ضمن افزایش تولید زمینه اشتغال‌زایی جدید را فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر توسعه طرح‌های اقتصاد دریامحور است گفت: در این حوزه اقدامات مهم و موثر برای طرح‌های اقتصادی دریا پایه تدوین و عملیاتی شده است.

مدیرکل صمت استان بوشهر توسعه مبادلات تجاری با کشورهای مختلف را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: استان بوشهر در کنار خلیج فارس از توانمندی بالایی در عرصه صادرات و واردات برخوردار است و در 11 ماه امسال به ارزش 9 میلیارد و 929 میلیون دلار کالا از استان بوشهر صادر شده است.

صفوی، وزن کالاهای صادراتی در 11 ماه امسال را 27 میلیون و 965 هزار تن اعلام و تصریح کرد: این میزان کالای صادراتی نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه کالاهای صادراتی استان بوشهر به بیش 55 کشور صادر شده است، گفت: بیشترین کالاها از استان بوشهر به چین، امارات متحده عربی، هند، ترکیه، پاکستان، آفریقای جنوبی، سریلانکا، قطر، ویتنام و افغانستان صادر شده است.

مدیرکل صمت استان بوشهر با بیان اینکه در سال جاری تاکنون تعداد 275 فقره جواز تأسیس صنعتی در استان بوشهر صادر شده است، اضافه کرد: این واحدهای صنعتی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری 8 هزار و 368 میلیارد تومان و اشتغال 5 هزار نفر بر اساس برنامه زمانبندی راه‌اندازی می‌شود.

صفوی با اشاره به اینکه در این استان 11 شهرک صنعتی و 10 ناحیه صنعتی فعال است، اضافه کرد: همسایگی با کشور‌های حوزه خلیج‌فارس و وجود بنادر متعدد برای انجام صادرات به کشور‌های مختلف از جمله ظرفیت‌های مهم استان است.

وی با بیان اینکه 76 فقره طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در استان بوشهر در حال اجرا است، تصریح کرد: این طرح‌ها در بخش‌های مختلف تولیدی و صنعتی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری 5 هزار و 559 میلیارد تومان و اشتغال 2 هزار و 150 نفر در دست اجرا است.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group