شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از احداث، بهسازی و روکش آسفالت ۱۷۵ کیلومتر راه روستایی در این استان خبر داد و گفت: شاخص برخورداری روستاییان استان از راه آسفالت به ۹۸ درصد رسید.

به گزارش دیارجنوب ، عبدالکریم اخترشناس با بیان اینکه سال گذشته 37 کیلومتر و از ابتدای امسال تاکنون 138 کیلومتر راه روستایی در این استان احداث یا آسفالت شده است، اظهار داشت: این میزان آسفالت از هدف‌گذاری اولیه جلوتر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به روند توسعه راه روستایی در استان بوشهر، گفت: با تکمیل طرح‌های راهسازی روستایی در دولت سیزدهم، اکنون استان بوشهر در زمینه شاخص برخورداری از آسفالت راه روستایی به 98 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم در سال 1400 ، تنها کار ساخت، بهسازی و روکش آسفالت 15 کیلومتر از راه‌های روستایی استان بوشهر انجام شده بود گفت: اکنون در 2 سال گذشته 175 کیلومتر راه روستایی در این استان ساخت، بهسازی و روکش آسفالت انجام شده است.

اخترشناس توسعه راه‌های روستایی در 2 سال گذشته را نشان از عزم جدی این دولت در محرومیت‌زدایی دانست و خاطرنشان کرد: با تکمیل طرح‌های راه روستایی در 2 سال گذشته، بیش از 19 هزار خانوار روستایی استان از راه آسفالت مناسب برخوردار شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر اجرا این طرح‌ها در محرومیت‌زدایی و تسهیل ارتباط جمعیت ساکن روستا با مراکز بخش و شهرستان‌ها را مهم دانست و اضافه کرد: همه روستاهای بالای 50 خانوار استان از راه آسفالت برخوردار شده‌اند و بوشهر از استان‌های پیشگام کشور است.

وی از تکمیل راه روستاهای بالای 20 خانوار خبر داد و تصریح کرد: بر این اساس راه دسترسی 7 روستای استان معادل 74 کیلومتر نیازمند زیرسازی یا روکش آسفالت است.

اخترشناس با بیان اینکه 38 پروژه راه روستایی با اعتباری افزون بر 400 میلیارد تومان در دست اجرا است ادامه داد: تعریض جاده روستاهای دهقاید به نظرآقا در دشتستان به طول 5 کیلومتر و اعتبار 20 میلیارد تومان و قطعه اول محور روستای سنا به شنبه در دشتی به طول 8 کیلومتر و اعتبار 53 میلیارد تومان از شاخص‌ترین پروژه‌های راه روستایی فعال در این استان است./تسنیم

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group