شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

قاضی ویژه رسیدگی و پیگیری حقوق عامه دادسرای مرکز استان بوشهر گفت: سواحل بوشهر متعلق به عموم مردم است و دلیلی ندارد که عده‌ای با برپایی چادرهای مسافرتی در کنار ساحل موجب نازیبایی آن سواحل و مانع استفاده تمامی شهروندان و دیگر مسافرین شوند.

به گزارش دیارجنوب ، حمید تماری، قاضی ویژه رسیدگی و پیگیری حقوق عامه دادسرای مرکز استان بوشهر جمعه شب در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص بی‌نظمی و هنجارشکنی در سواحل استان بوشهر، با تذکر به شهرداری‌ها و فرمانداری‌های استان بوشهر به جهت عدم مدیریت سواحل بوشهر در زمان نوروز، اظهار داشت: سواحل بوشهر متعلق به عموم مردم است و دلیلی ندارد که عده‌ای با برپایی چادرهای مسافرتی در کنار ساحل موجب نازیبایی آن سواحل و مانع استفاده تمامی شهروندان و دیگر مسافرین شوند.

وی افزود: متاسفانه هر ساله شاهد برپایی چادرهای زیادی در کنار سواحل هستیم. این ناهنجاری زیبنده مردم استان بوشهر نیست.

تماری گفت: مردم استان بوشهر مردمی مهمان‌نواز و خونگرم هستند و همیشه بدین علت مسافران زیادی از سرتاسر کشور به این استان سفر می‌کنند، اما شاهد عدم مدیریت شهری هستیم.

قاضی ویژه رسیدگی و پیگیری حقوق عامه دادسرای مرکز استان بوشهر ابراز داشت: حضور خودروها و موتورسیکلت و تردد آنها در ساحل که محل تردد پیاده است، مخل نظم و آسایش عمومی است.

وی گفت: شهرداری‌های استان در فرصتی که دارند، کمپ‌های اسکان خود را به میزان لازم و به تعداد مسافران در سال‌های گذشته راه‌اندازی نمایند، لذا در نوروز بهانه عدم گنجایش محل‌های اسکان و اجبار چادرزنی قابل پذیرش نیست.

تماری تصریح کرد: در ورودی سواحل و پیاده‌روها نیز موانعی ایجاد تا از ورود وسایل نقلیه موتوری جلوگیری شود. فرهنگ‌سازی این موضوعات می‌بایست از قبل توسط رسانه‌ها و تبلیغات شهری انجام شود تا شاهد این ناهنجاری نباشیم.
وی بیان داشت: در خصوص مسائل فرهنگی نیز دستگاه‌های متولی اقدامات لازم را در سطح شهرها به‌ویژه سواحل انجام دهند. عدم انجام موارد مذکور به جهت ترک فعل پیگرد قانونی دارد./فارس

 

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group