شنبه 15 ارديبهشت 1403 | Saturday 4 May 2024

مدیرکل استاندارد استان بوشهر از صدور ۳۳ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در این استان طی سالجاری خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، محسن مشتاقی روز یکشنبه ۲۰ اسفند ماه در نشست خبری با اشاره به اقدامات مهم اداره کل استاندار استان بوشهر در سال ۱۴۰۲ و برنامه های پیش رو در ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز اظهار کرد: طرح عیدانه با ۱۲ محور از ۱۲ اسفند ماه سالجاری آغاز و تا پایان ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ادامه دارد.
وی ادامه داد: در این طرح، فروشگاه های زنجیره ای، رستوران، هتل، خدمات قالیشویی، مراکز اقامتی و هتل ها، خشکبار و شیرینی، پایانه های اتوبوسرانی و میادین میوه و تره بار مورد بازرسی قرار می گیرند.
مشتاقی ابراز داشت: کل برنامه های اداره کل استاندارد در سه حوزه کالا، خدمات و استاندارد سازی و آموزش است.
مدیرکل استاندارد استان بوشهر درخصوص حوزه خدمات بیان داشت: این حوزه در گذشته مغفول مانده بود که در سال ۱۴۰۲ توانستیم از ۷ ابلاغیه در حوزه هتل ها به ۶ مورد آن رسیدگی کنیم.

estandard neshast b 1
وی با بیان اینکه طی سالجاری در زمینه آپارتمان ها ۵ مورد ابلاغ شده، افزود: خدمات پستی و دفاتر خدماتی ۲۴ مورد انجام گرفته و بازرسی خانه سالمندان نیز علاوه بر جنبه عمومی، حس نوع دوستی و حفظ کرامت انسانی کارهای انجام شده که صرفا در زمینه ماموریت محوله نباشد.
مشتاقی به بازرسی ۲۱ سالن ورزشی طی سالجاری اشاره کرد و گفت: ۶ پایانه اتوبوسرانی، دو فرودگاه و ۲۰ مرکز قالیشویی امسال مورد بازرسی قرار گرفت.
وی درخصوص حوزه کالا عنوان کرد: ۱۴۱ سند صادراتی فراورده های غیرنفتی و ۲۳۰ سند صادرات فراوردهای نفتی در سالجاری صادر شده است.
مدیرکل استاندارد استان بوشهر با بیان اینکه ۱۰۸۷۳ اظهارنامه وارداتی از سوی اداره کل استاندارد صادر شده، تصریح کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۹ سند کالاهای وارداتی با عدم انطباق رعایت استاندارد صادر و از ورود کالاهای غیراستاندارد جلوگیری شده است.
مشتاقی با بیان اینکه در ۱۱ ماه سالجاری ۵۱ اظهارنامه استاندارد برای واردات کالاهای اساسی صادر شده، افزود: اظهارنامه کالاهایی شامل برنج، ذرت، گندم و .... به میزان ۴۰ هزار تن کالای اساسی در سالجاری صادر شده است.
وی به پاسخ ۴۰۴ مورد عرضه کالاهای موجود در انبارهای سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی اشاره کرد و گفت: در شش ماه دوم سالجاری نیز کالاهای تملکی مربوط به سال ۹۶و ۹۷ مورد بررسی قرار گرفت و پاسخ های آن ارسال شد.

estandard neshast b 1
مدیرکل استاندارد استان بوشهر افزود: در سالجاری ۱۲۰ خودرو سواری، ۵۰ دستگاه موتورسیکلت و ۴۳ ماشین آلات راهسازی شامل لودر و بیل مکانیکی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و برای ترخیص و عرضه تأیید شد.
مشتاقی درخصوص بحث آموزش و تدوین در حوزه استاندارد عنوان کرد: امسال ۵ هزار نفر ساعت آموزش در حوزه کاری ثبت شده و ۲۱ مورد تدوین استاندارد ملی و بین المللی انجام گرفته است.
وی از صدور ۳۳ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در استان بوشهر طی سالجاری خبر داد و گفت: از این تعداد ۴ مورد استاندارد تشویقی و ۷۱ مورد تمدید، تعلیق و ابطال پروانه بوده است.
مدیرکل استاندارد استان بوشهر عنوان کرد: ایران بعد از کشورهای چین، ژاپن، کره و هند در جایگاه پنجم آسیا و در رتبه اول منطقه قرار دارد.
وی به طرح بازرسی طاها در استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون ۴۴۵۴ مورد از کالاهای سطح بازار مورد بازرسی قرار گرفته و نتایج آنها به آزمایشگاه ها ارسال شده است.
وی ابراز داشت: همشهریان عزیز میتوانند با شماره گیری ۱۰۰۰۱۵۱۷ و ارسال کد ده رقمی پروانه استاندارد از کد پروانه استعلام بگیرند.
مشتاقی به نمایندگی اداره استاندارد در دشتستان اشاره کرد و گفت: با پیگیری فرماندار شهرستان و دیگر مسئولین، جانمایی اداره و زیرساختهای آن انجام گرفته و مدیریت آن نیز انتخاب شده که در اوایل اردیبهشت ماه سال آینده، آغاز به کار می کند.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group