يكشنبه 16 ارديبهشت 1403 | Sunday 5 May 2024

در آستانه فرا رسیدن بیستمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور طرح ملی کتابخانه گردی در گناوه اجرا شد.

 

به گزارش دیارجنوب ، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گناوه صبح پنج شنبه در حاشیه اجرای این طرح در نشست کتابخانه ولایت گناوه با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: علاوه بر تأثیر کتابخوانی در ارتقا فرهنگ عمومی، نقش انس با کتاب و کتابخوانی در پیشگیری از بروز ناهنجاری‌ها و آسیب‌های فردی و اجتماعی جامعه را نمی‌توان نادیده گرفت.

احمد لیراوی از خانواده به عنوان رکن اساسی جهت توجه به کتابخوانی نام برد و اظهار داشت: وقتی والدین در یک خانواده به کتاب علاقه داشته باشند این علاقه به فرزندان نیز منتقل می‌شود

وی به نقش آموزش و پرورش به عنوان یکی از سازمان‌های بسیار مهم در بحث کتابخوانی اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش با همکاری کتابخانه های شهرستان می‌تواند مسابقات کتابخوانی را در رده‌های مختلف برگزار کند و در این زمینه ارائه تقویم برگزاری مسابقات کتابخوانی بسیار مفید است.

وی از آموزش و پرورش خواست تا برنامه ریزی مناسبی جهت بازدید دانش آموزان از کتابخانه های شهرستان داشته باشد.

لزوم کمک به بروز رسانی منابع در کتابخانه ها

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی گناوه نیز با ارائه آماری از وضعیت موجود کتابخانه های شهرستان گفت: این شهرستان دارای ۶ کتابخانه است که ۲ واحد آن در گناوه و مابقی در شهر ریگ و روستاهای چهار روستایی، جزیره و محمد صالحی فعالیت دارند.

صادق خدری گفت: تعداد اعضای فعال در کتابخانه های شهرستان در حال حاضر ۴ هزار و ۳۰۰ نفر و تعداد کتاب‌های موجود ۱۳۴ هزار جلد کتاب است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گناوه با تقدیر از حمایت‌ها و کمک‌های انجام شده به بررسی مشکلات کتابخانه های شهرستان پرداخت و اظهار داشت: یکی از مشکلات در این زمینه فضای سبز کتابخانه ها است زیرا زیباسازی فضای سبز در میزان جذب مخاطبان دارای اهمیت بسیاری است.

خدری یکی از نیازمندی‌های کتابخانه ها را منابع بروز و مطابق با سلیقه مراجعه کنندگان دانست و گفت: لازم است تا جهت خرید کتاب مناسب و غنی‌تر سازی منابع به کتابخانه ها کمک بیشتری شود.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۵۴ برنامه فرهنگی که شامل نشست‌های کتابخوانی، قصه گویی برای کودکان، حلقه‌های مطالعاتی، محافل ادبی، رونمایی کتاب، نقد و بررسی کتاب، کلاس‌های آموزشی و فرهنگی در کتابخانه ها ی شهرستان انجام شده است.

وی گفت: طرح ملی کتابخانه گردی همزمان با سراسر کشور در این شهرستان اجرا و با استقبال دوستداران کتاب ادامه دارد.

ضرورت کمک به کتابخانه ها برای خرید از نمایشگاه‌ها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در شهرستان خواستار کمک به کتابخانه ها جهت خرید کتاب از این نمایشگاه‌ها با تخفیف مناسب شد.

عبدالرضا محمدی نژاد یکی از مسئولیت‌های اداره ارشاد را کمک به گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه دانست که در این مورد جشنواره‌های مختلفی مانند پایتخت کتاب ایران و روستاهای دوستدار کتاب را برگزار می‌کند.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group