سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 | Tuesday 7 May 2024

هواشناسی بوشهر خبر داد از فردا بعدازظهر سامانه بارشی جدیدی وارد استان می‌شود که تا پایان روز دوشنبه در استان فعال خواهد بود.

به‌گزارش دیارجنوب ، معاون پیش‌بینی و توسعه اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا ظهر یک‌شنبه وضعیت جوی و دریایی استان به‌نسبت آرام است، اما از بعدازظهر یک‌شنبه یک سامانه بارشی وارد استان می‌شود که ضمن افزایش پوشش ابر، وقوع بارش باران، گاهی رگبار همراه با رعدوبرق و وزش تند باد لحظه‌ای در برخی نقاط به‌ویژه نقاط شمالی و مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

زهرا راستگو افزود: در این مدت نسبت‌به لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی در برخی نقاط و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی هشدار داده می‌شود.

وی همچنین از افزایش قابل توجه سرعت باد و صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در این زمینه خبر داد و اضافه کرد: از امشب تا اواخر روز دوشنبه با وزش باد به‌نسبت شدید تا شدید جنوبی (گاهی تا بیش‌از ۵۰ کیلومتر در ساعت) ارتفاع موج دریا در فراساحل به ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۲۴۰ خواهد رسید.

معاون پیش‌بینی هواشناسی بوشهر گفت: در این مدت نسبت‌به اختلال در تردد‌های دریایی و خطر غرق شدن شناور‌های کوچک، به‌ویژه شناور‌های سبک و تفریحی هشدار داده می‌شود.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group