شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

رییس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه ایرانیان می‌توانند با پنج مدرک هویتی در انتخابات فردا (۱۱ اسفند ماه) شرکت کنند، گفت: برای رفاه حال مردم همه ادارات ثبت احوال در سراسر کشور در این روز فعال خواهند بود.

به گزارش دیارجنوب ، هاشم کارگر افزود: سازمان ثبت احوال کشور یکی از ارکان مهم در برگزاری انتخابات محسوب شده و پس از انجام اقدامات لازم قبل از برگزاری انتخابات در زمینه ثبت نام نامزد‌ها و در مرحله ثبت نام از نامزد‌ها نیز وظیفه احراز هویت آنان همچنین اعلام اطلاعات هویتی به دستگاه‌های ذیربط را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: این سازمان جهت تسهیل در برگزاری انتخابات و برای رفاه حال مردم برای شرکت در در این رویداد وظایفی را بر عهده دارد.
کارگر با بیان اینکه احراز و تأیید اصالت هویت افراد در انتخابات از وظایف مهم ثبت احوال در روز برگزاری انتخابات (۱۱ اسفند) است و این موضوع مهمترین اقدام در پیشگیری از سوء استفاده‌های احتمالی محسوب می‌شود، تأکید کرد: حین برگزاری انتخابات احراز هویت رأی دهندگان با سرعت انجام و اصالت اطلاعات هویتی آنان تأیید می‌شود تا رأی دهندگان بتوانند به‌راحتی و با اطمینان در انتخابات مشارکت کنند.

رییس سازمان ثبت احوال با اشاره به اقدامات این سازمان در جهت رفاه حال مردم در روز انتخابات اظهار کرد: در روز انتخابات تمام ادارات ثبت احوال در سراسر کشور فعال هستند تا اگر مشکلی در مدارک هویتی افراد باشد یا حتی نیاز فوری به اصلاح یا تعویض مدرک هویتی آنان به دلیل خاصی باشد، به‌سرعت اقدام کنند.

معاون وزیر کشور در ادامه با بیان به اینکه در این دوره از انتخابات و بر اساس قانون جدید، مردم می‌توانند با پنج مدرک هویتی شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت، گواهینامه رانندگی و گذرنامه اقدام به رأی دادن کنند، گفت: در این خصوص افرادی که با مدارکی به جز کارت ملی و شناسنامه به صندوق رأی مراجعه می‌کنند نیز با استفاده از اطلاعات پایگاه اطلاعات جمعیت کشور احراز هویت می‌شوند سپس قادر به رأی دادن خواهند بود.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی یکی از برکات و اتفاقات بزرگ در طول تاریخ اسلام به‌خصوص در دوران معاصر است که به اذن الهی و حضور مردم رقم خورده است، اظهار کرد: در جهت دفاع از میهن اسلامی وظیفه و بار سنگینی بر دوش ما است که باید با تلاش از آن نگهداری کنیم و به آیندگان تحویل دهیم.

کارگر در پایان گفت: شرکت در انتخابات شرکت در یک جشن ملی است و همه مردم از همه اقشار و با هر سلیقه‌ای در این جشن بزرگ شرکت می‌کنند و دشمنان را مأیوس خواهند کرد./ایسنا

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group