چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 | Wednesday 1 May 2024

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: اولین جشنواره قصه‌گویی قرآنی در ۲ بخش بزرگسالان و زیر ۱۵ سال به صورت استانی برگزار خواهد شد.

به گزارش دیارجنوب ، عبدالرحیم افروغ دبیر شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان بوشهر عصر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: همزمان با شانزدهم اسفندماه روز قرآنی بوشهر، چهار برنامه فرهنگی هنری شاخص روز قرآنی برگزار خواهد شد.

وی افزود: گردهمایی قرآنیان استان، کاروان قرآنی، نمایشگاه قرآن و عترت و جشنواره قصه‌گویی قرآنی اهم برنامه‌های این روز است.

افروغ با بیان اینکه برنامه‌های روز قرآنی بوشهر با شعار (می‌خوانمت) در سراسر استان برگزار می‌شود، عنوان کرد: گردهمایی قرآنیان استان در روز ۱۶ اسفندماه به مناسبت ارتحال عالم ربانی میرزا معتقد اهرمی ریشهری کاتب قرآن متقارن و رمزدار روز قرآنی بوشهر خواهد بود که با حضور قاریان، حافظان، مفسران و همه فعالان قرآنی برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: این گردهمایی با هدف توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی و احیای قرآنی، هم‌افزایی و ایجاد فضای صمیمی و همدلی بین قرآنیان، شناخت و معرفی چهره‌های برتر قرآن کریم به مردم و همچنین استعدادیابی آینده‌سازان و تجلیل از پیشکسوتان است.

ghesegoee bush

افروغ برنامه‌های میز گفتگو، ایده‌های خلاقانه قرآنی، بررسی آسیب‌های جامعه قرآنی کشور و استان، تدبر در قرآن کریم و تلاوت روح‌بخش قرآن کریم را از برنامه‌های این گردهمایی عنوان نموده و اضافه کرد: کاروان قرآنی دیگر برنامه روز قرآنی بوشهر است که به منظور فراگیر نمودن فرهنگ قرآنی در سطح جامعه و با هدف مهجوریت‌زدایی کلام وحی در بین آحاد جامعه، تلطیف فضای جامعه با انوار دل‌انگیز قرآن کریم، معرفی چهره‌های برتر قرآن کریم و همچنین استعدادیابی و تمرکززدایی فعالیت‌های قرآنی انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: کاروان از تاریخ ۱۳ اسفندماه از مرکز استان راه خواهد افتاد و روزانه از جنوبی‌ترین نقطه استان یعنی شهرستان عسلویه تا شمالی‌ترین نقطه یعنی شهرستان دیلم مسیر حرکت کاروان خواهد بود و در تاریخ ۲۳ اسفندماه طی مراسم اختتامیه، این کاروان در مرکز استان کار خود را به پایان خواهد رساند.

دبیر شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان بوشهر بیان کرد: محل اجرای برنامه‌های این کاروان محل‌های پرتردد و پرجمعیت مثل مدارس، میادین، مساجد، سواحل و پارک‌ها خواهد بود و در زمان حضور این کاروان در هر نقطه استان برنامه‌های متعدد از جمله تلاوت قرآن، تواشیح، سرود، تئاتر قرآنی، خوشنویسی و نقاشی قرآنی، بازی‌های کودکانه اجرا خواهد شد، که همراه آن نمایشگاه سیار عرضه محصولات فرهنگی و قرآنی خواهد بود.

وی به برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآنی استان از ۱۴ لغایت ۲۳ اسفندماه در سالن دبیرستان دخترانه حضرت فاطمه زهرا (س) بوشهر اشاره کرد و گفت: علاوه بر ارائه محصولات فرهنگی قرآنی در بخش‌های مختلف قرآنی، آموزش عالی و پژوهش، آموزش‌های عمومی، تبلیغ و ترویج، مشاوره بر اساس آموزش‌های قرآنی و برنامه‌های ویژه قرآنی برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

افروغ با اشاره به اینکه اولین جشنواره قصه‌گویی قرآنی در ۲ بخش بزرگسالان و زیر ۱۵ سال است که به صورت استانی برگزار خواهد شد، بیان کرد: معلمان قصه‌گو و مادران قصه‌گو دو بخش ویژه این جشنواره است.مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان بوشهر، اجرای کارگاه‌های آموزشی و همچنین دعوت از برگزیدگان جهت اجرا در صدا وسیما را از دیگر برنامه‌های این جشنواره عنوان کرد.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group