يكشنبه 16 ارديبهشت 1403 | Sunday 5 May 2024

رییس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: توسط سازمان جهانی بهداشت( WHO )دستگاه‌های "اتوآنالیزر"، "سل کانترو " و " الایزا پرسسور" به مراکز درمانی این شهرستان اهدا شد.

به گزارش دیارجنوب ، " حمید حبیبی نیا " روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی بازدیدهای مکرر در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ و تایید فضا و استانداردهای لازم، با تایید نماینده سازمان جهانی بهداشت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پرشکی ، شهرستان بوشهر در بخش دولتی دارای آزمایشگاه مرجع بهداشت شد.

وی اضافه داشت: در همین راستا در دهه مبارک فجر امسال یک دستگاه اتوآنالیزر میندری BS430 با ظرفیت انجام ۴۲۰ تست بیوشیمی در ساعت، دستگاه سل کانتر میندری BS6200 با ظرفیت انجام ۱۱۰ تست در ساعت و یک دستگاه الایزا پرسسور به ارزش ریالی در مجموع ۵۰ میلیارد ریال با تمام لوازم جانبی از جمله یک دستگاه آب مقطر گیری و محلول‌های اورجینال مصرفی از محل برنامه (ICERP) سازمان جهانی بهداشت (WHO) به آزمایشگاه مرجع بهداشت بوشهر اهدا شد.

کارشناس مسئول آزمایشگاه مرکز بهداشت شهرستان بوشهر از نصب و راه‌اندازی این دستگاه‌ها خبر داد و گفت: این امر باعث ارتقا و افزایش عملکرد آزمایشگاه‌های مرکز بهداشت شهرستان بوشهر می‌شود.

"رقیه موسوی" افزود: با وجود این دستگاه‌ها ظرفیت پذیرش مراجعه‌کنندگان و انجام تست‌های بیوشیمی و هماتولوژی در آزمایشگاه مرجع بهداشت بوشهر می تواند روزانه به ۱۵۰ نفر افزایش یابد و از خرید خدمت برخی آزمایش‌های تخصصی پزشک خانواده از بخش خصوصی توسط مرکز بهداشت جلوگیری می‌ شود.

وی تصریح کرد: این دستگاه‌ها از بروزترین دستگاه‌های آزمایشگاهی هستند و آماده ارائه خدمت آزمایشگاهی به کلیه شهروندان با تعرفه دولتی است.

موسوی یادآور شد: با توجه به اینکه آزمایشگاه مرجع بهداشت در منطقه "رایانی" در بخش جنوبی شهر بوشهر واقع‌ شده که هیچ آزمایشگاهی در آن منطقه وجود ندارد دسترسی راحت‌تر مردم آن بخش به این خدمات کمک شایانی می‌کند./ایرنا

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group