سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 | Tuesday 7 May 2024

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: ۲ هزارو ۶۸۸ فروشگاه در این استان در اجرای طرح فجرانه کالا برگ الکترونیکی مشارکت دارند.

به گزارش دیارجنوب، علی باستین روز شنبه در نشست بررسی راهکارهای تسهیل اجرای طرح فجرانه اظهار کرد: در این طرح سبد ۱۱ قلمی برای تامین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده و مابه‌التفاوت آن قیمت‌ها با قیمت روز (۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تامین خواهد شد.
وی افزود: قیمت روز سبد مشتمل بر ١١ قلم کالا هفت میلیون و ۴۳۷ هزارو ۵۰۰ ریال است که خانوارهای دهک‌های اول تا هفتم درآمدی در صورت خرید بسته باید قیمت سال ۱۴۰۱ آن را به مبلغ پنج میلیون و ۲۳۳ هزار ریال خریداری کنند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز به مبلغ ۲ میلیون و ۲۴۵ هزار ریال توسط دولت به فروشگاههای مجری طرح پرداخت می شود.

kalabarg kart
باستین تصریح کرد: هر کدام از اقلام تعریف شده در سبد غذایی اعتبار تشویقی مشخصی دارند که در صورت خرید تنها اعتبار تشویقی آن قلم به فرد تعلق می‌گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر یادآور شد: اجرای طرح فجرانه که از ۱۷ بهمن‌ماه اعتبار آن تخصیص و از ۱۸ بهمن‌ماه اجرایی شده و به مدت سه ماه ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه در این طرح دولت به تامین و امنیت معیشت مردم اهتمام داشته است ادامه داد: کلیت طرح مطلوب است اما ممکن است برخی زیرساخت ها روند اجرای طرح را با مشکل روبرو کند که متولیان امر با هم افزایی باعث تسهیل کار شوند.
باستین گفت: فروشگاه‌های زنجیره ای بدلیل متصل بودن به سامانه انبار گردانی کالا در اجرای طرح مشکلی ندارند و دیگر فروشگاه‌ها نیز باید از طریق آموزش و فراهم کردن زیرساخت ها زمنیه بهره مندی مردم از مزایای این طرح را برای واجدان شرایط فراهم کنند.
معاون استانداری بوشهر افزود: با دریافت ابهامات و اختلاف روش اجرا، هرآنچه در استان قابل حل است اقدام و مابقی نیز توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی احصا و به مجری طرح در تهران منعکس کند.
وی تصریح کرد: با تبیین صحیح طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی ضمن بهره مندی مردم از مزایای این طرح مهم، فروشگاه‌هایی که به هر دلیل نمی توانند در طرح مشارکت کنند از لیست خارج شوند تا باعث ایجاد صف و نارضایتی بین مردم نشود.
باستین یادآور شد: باتوجه به اینکه سرمایه درگردش فروشگاه‌ها محدود است برای بازگشت و پرداخت مبلغ مابه تقاوت نرخ بازار و یارانه نیز باید مهلت مشخصی تعیین و اقدام شود./ ایرنا
.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group