يكشنبه 16 ارديبهشت 1403 | Sunday 5 May 2024

عملیات اجرایی سد دهرود شهرستان دشتستان با پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در آیینی با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور آغاز شد.

به گزارش دیارجنوب ، معاون اجرایی رئیس جمهور روز یکشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی سد دهرود شهرستان دشتستان استان بوشهر اظهار کرد: ما بدهکار همیشگی تاریخ به مردم محروم، عشایر غیور و بویژه عشایر منطقه ارم شهرستان دشتستان هستیم که در هشت سال جنگ تحمیلی نقشی بی بدیل ایفا کردند.

محسن منصوری افزود: امید است به خدمات مورد مطالبه این منطقه سرعت و شتاب لازم داده شود.

وی ادامه داد: بودجه طرح‌های سد و تعریض جادگاه نمازگاه- ارم از اعتبارات نفت تامین می‌شود تا در روند اجرا این طرح‌ها خللی رخ ندهد.

معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: در بوشهر قهرمان همزمان با دهه مبارک فجر یکهزار و ۸۰۰ طرح با ۱۵۰ هزار میلیارد تومان افنتاح و یا عملیاتی شده است.

وی عنوان کرد: در اقصی نقاط کشور مردم در برنامه های دهه فجر و به خصوص در روز 22 بهمن ماه حضوری مهم و افتخارآفرین داشتند که این حضور در قبل انتخابات ارزشمند و ستودنی است.

منصوری بیان کرد: مسئله انتخابات یکی از بزنگاه‌های مهم انقلاب اسلامی است که پشت فتنه را به زمین خواهد زد و دشمن را به مذلت خواهند کشید.

وی گفت: امید است در این انتخابات حضور مردم خاری در چشم دشمنان خواهد و دشمن را ناامید خواهد کرد.

استاندار بوشهر نیز گفت: در سفر نخست رئیس دولت سیزدهم به استان بوشهر وقتی برای بازدید از نخلستان های تنگستان و کارگاه راه‌آهن بوشهر - شیراز آمدند عده‌ای از ساکنان بخش ارم برای مطالبه‌گری نسبت به احداث سد دهرود اقدام کردند.

sd dhrh

احمد محمدی زاده افزود: به دنبال این مطالبه‌گری به دستور رئیس جمهور، احداث سد در مصوبه‌های سفر گذاشته تا اعتبار موردنیاز آن تامین شود.

وی ادامه داد: تعریض جاده ارم -پل نمازگاه در سفر دوم مدنظر قرار گرفت که اعتبار هر دو طرح سد و تعریض جاده این منطقه از محل اعتبارات وزارت نفت تامین خواهد شد.

فرماندار دشتستان گفت: با توجه به آغاز عملیات اجرایی سد دهرود بخش ارم ، امروز برای مردم این منطقه روز تاریخی به شمار می‌رود.

احمد بنافی افزود: سد دهرود آرزوی دیرینه مردم را تحقق و دشت خشک شده دهرود را سیراب خواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین تعریض مسیر ورودی روستای دهرود از دیگر مطالبات جدی این منطقه است که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

فرماندار دشتستان یادآور شد: این شهرستان در دهه مبارک فجر امسال ۶۰۰ طرح و در هفته دولت ۳۰۰ طرح عمرانی و اقتصادی و در مجموع نزدیک به یکهزار طرح افتتاح و یا عملیاتی کرده است.

وی عنوان کرد: در سال آینده همچنین سد دالکی به عنوان یکی از طرح‌های شاخص شهرستان دشتستان آبگیری می‌شود.

بنافی افزود: سد دهرود از نوع بتنی سی.ام.دی و از جمله سدهای نوین کشور است که با توان و تخصص نیروهای داخلی عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: ارتفاع سد دهرود ۲۶ متر، طول تاج آن ۳۴۰ متر و حجم مخزن این سد ۱۱ میلیون مترمکعب است.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group