شنبه 15 ارديبهشت 1403 | Saturday 4 May 2024

استاندار بوشهر گفت: ۲ سد در روستاهای "دهرود" و " خلیفه ای" از توابع بخش های" ارم "و " شبانکاره " شهرستان دشتستان بزودی آغاز می‌شود.

به گزارش دیارجنوب ، " احمد محمدی زاده " روز جمعه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: باتوجه به خشکسالی های درازمدت و مشکلات ناشی از کم آبی ، دولت سیزدهم برای تامین آب شرب و کشاورزی استان بوشهر ساخت سد و راه اندازی آب شیرین کن را به صورت جهادی در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: با پیگیری ها و اقدام های موثر انجام شده بزودی عملیات اجرایی سد های " دهرود" و "عنبری " در شهرستان دشتستان آغاز می شود.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه عملیات اجرایی سد دهرود هفته پیش رو آغاز می شود یادآور شد: برای اجرای این طرح چهار هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

وی تصریح کرد: سد دهرود از مصوبات سفر استانی هیات دولت است که در یکی از مناطق متاثر از خشکسالی و افت سطح آب های زیر زمینی ساخته می شود.

محمدی زاده ادامه داد: سد دهرود با حجم مخزن ۱۰.۵ میلیون متر مکعب ، به منظور کاهش فشار بر سفره های آب زیرزمینی ، بهبود شرایط کشاورزی و به ویژه گلخانه ها و تامین بخشی از آب شرب منطقه آماده اجرا است.

وی از آغاز ساخت سد عنبری در ۲ ماه آینده خبر داد و گفت: این سد به منطور کنترل سیلاب های مخرب کوهستان های بالادست شبانکاره و کاهش خسارت ناشی از سیلاب ها در اراضی مسکونی و کشاورزی مناطق پیرامونی ساخته خواهد شد.

استاندار بوشهر افزود: سد عنبری با حجم مخزن ۵.۳ میبلیون متر مکعب ، علاوه بر کنترل سیلاب های مخرب ، باعث تامین آب پایدار و قابل استفاده در بخش کشاورزی شبانکاره می شود.

محمدی زاده اضافه کرد: با ساخت این سد انتظار چندین دهه مردم روستاهای " خلیفه " ، " شلدون " و " باغی " در بخش شبانکاره محقق می شود و چندین هزار هکتار از اراضی این بخش با سد عنبری سیراب خواهد شد.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group