شنبه 15 ارديبهشت 1403 | Saturday 4 May 2024

اصغر شعبانی یادداشتی با عنوان سوءمدیریت ورزشی !!  منتشر کرد.

اصغر شعبانی - به گزارش دیارجنوب ، متن این یادداشت بشرح زیر است :

بهترین روزهای هواخُنَکی برازجان و دشتستان در حال سپری شدن است . تقریباً از اوایل فصل پاییز، هوای منطقه خنک بوده و فعالیت های جمعی ورزشی می توانست در اولویت باشد . متولیان ورزش دشتستان و دوستداران! آنها که می توانستند همایش و یا برنامه هایی فرهنگی ورزشی اجرا کنند و مثلاً در روزی که جشن ملی و یا مذهبی بود یک پیاده روی خانوادگی ساده را برگزار کنند اما نکردند و متأسفانه از این موضوع نیز تاکنون که عاجز مانده اند !!!

سالهای گذشته و در زمان مدیریت نادر آزاده و علی کمارج که هر دو از باسابقه های ورزش دشتستان بودند اداره ورزش و جوانان شهرستان با محوریت هیئت ورزش های همگانی، جشنواره های مختلف ورزشی را در روستاها و شهرهای دشتستان برگزار می کرد و اتفاقاً که با استقبال پرشور مردم همان منطقه نیز مواجه می شد . خاطرم هست که در محیطی کاملاً شاداب و سرزنده ، برنامه های مختلف فرهنگی اجتماعی و ورزشی اعم از پیاده روی های خانوادگی و نرمش های صبحگاهی که با انواع و اقسام اجرای ورزشکاران همراه بود در مدت زمان حدود ۴ ، ۵ ساعته برگزار می گردید و در انتهای کار نیز جوایزی که با کمک شورا و شهرداری ها و اداره ورزش و البته حمایت خیرین آماده شده بود به شرکت کنندگان تقدیم می شد.

soe mdrit shbni 1

اوج کار سالهای ابتدایی دهه ۹۰ بود . بزرگ ترين جشنواره ی تاريخ ورزش شهرستان با عنوان جشنواره ی علمی، فرهنگی و ورزشی و با نام فجر دشتستان استارت زده شد و نزدیک به ده هزار نفر ورزشکار از سرتاسر دشتستان بزرگ در قالب تیم ها و دسته جات مختلف و در ۳۳ رشته ورزشی به رقابت پرداختند و چه شور و شعفی که در بین مردم شکل گرفت و سالهای بعد از آن نیز این برنامه ها ادامه داشت و باعث پویایی و نشاط جامعه شده بود . اما متأسفانه وقتی کار به کاردان سپرده نشود شاهد افول و کم تحرکی جامعه ی ورزش و مردم خواهیم بود درست مثل حالا !!

soe mdrit shbni 1

آیا واقعاً همه چیز به پول و هزینه بستگی دارد و یا اینکه ناتوانی ها و نتوانستن ها در ایجاد و اجرای برنامه هایی اینچنینی نیز نقش دارد ؟ چرا بهترین فصل های سال که می توانست نقش عمده ای در شادابی و تحرک مردم و جامعه و ورزشکاران داشته باشد را به آسانی از دست داده ایم ؟ چرا برنامه ریزی برنامه های متنوع فرهنگی و ورزشی توسط مدیران به اصطلاح ورزشی و تمامی آنهایی که از حامیان ایشان هستند انجام نمی شود ؟ اینکه مدیران ورزشی نمی توانند یک برنامه ساده و مفرح ورزشی که عموم مردم بتوانند از آن استفاده کنند و بهره ببرند را اجرایی کنند قابل ستایش نیست و قطعاً سوءمدیریت است که بر جان بی روح جامعه ی ورزش سایه افکنده است.

soe mdrit shbni 1

بهمن ماه و روزهای خاطره انگیز دهه فجر انقلاب اسلامی نیز در حال سپری شدن است و توجهات معطوف به افتتاح یکی دو طرح ورزشی است ! ای کاش تغییرات مثبت در ورزش دشتستان و برازجان به سمتی برود که حداقل شاهد برگزاری برنامه های ورزشیِ خاص دهه ی فجر باشیم . الباقی فدای تدابیر و تصمیماتِ هوادارانِ متعصبِ مسئولان ورزش !!

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group