چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 | Wednesday 1 May 2024

افتتاحيه جشنواره‌ی فرهنگی، هنری و ورزشی طرح "دآا" در روستای دهرود سفلی شهرستان دشتستان برگزار شد.

به گزارش دیارجنوب ، در آئین گشایش این طرح که به همت حوزه‌ی تربيت بدنی مديريت آموزش و پرورش شهرستان دشتستان در مدرسه شبانه روزی دخترانه متوسطه اول نصرت روستای دهرود سفلی اجرا گردید، ابتدا حياتی اصل مدير آموزش و پرورش شهرستان دشتستان ضمن گرامي داشت دهه فجر و خير مقدم به مديران استان و شهرستان از دستگاه هاي حمايت كننده تشكر و قدرداني کرد. مدیر آموزش و پرورش دشتستان همچنين اظهار داشت: جشنواره فرهنگی، ورزشی و روستایی دختران آفتاب ایران(دآا) در راستای تشویق و ترغیب دانش آموزان دختر به ورزش و توانمند کردن دختران روستایی به عنوان سفیران ورزش در روستا و همچنین تجهیز مراکز شبانه روزی برگزار می شود. كه از جناب آقاي نيروپور بخشدار منطقه ارم و همكارانشان به جهت همكاري مستمرشان با حوزه آموزش منطقه قدرداني نمودند.
سپس تیمهای ورزشی شرکت کننده در این آین در مقابل میهمانان و تماشاگران رژه رفتند و پس از آن سوگندنامه ورزشی دختران "دآا" قرائت شد. دکتر عباسیان معاون تربیت بدنی و سلامت مدیرکل آموزش و پرورش استان دیگر سخنران مراسم بود و طی سخنانی اظهار داشت: جشنواره "دآا" با محوریت ورزش‌های همگانی و بازی‌های بومی محلی با اهدافی همچون توسعه و ترویج ورزش و نشاط در میان بانوان، افزایش سلامت جسمی و روحی و غنی سازی فعالیت‌های اوقات فراغت و ترویج سبک زندگی فعال در مدارس شبانه‌روزی دخترانه و همچنین در میان بانوان روستایی و مناطق محروم و به ویژه دختران دانش‌آموز، افزایش درصد مشارکت دختران روستایی و عشایر در ورزش برگزار می‌شود. معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان سخنان خود نیز از تلاش ها و زحمات همه دست اندرکاران و عوامل برگزاری این مراسم تقدیر و تشکر نمود.
دکلمه‌خوانی، اهدای جوایز به دختران نخبه‌ی روستای دهرود سفلی و راه یافتگان به مدارس خاص ،سخنرانی خانم سیف‌زاده معاون بانوان مدیرکل ورزش و جوانان استان، اهدای نمادین دو دست وسایل بازی هفت سنگ از سوي سعید اسماعیلی رئیس هیئت ورزشهای روستایی ،عشايري و بازی های بومی و محلی استان به دفتر نمایندگی مدیریت آموزش و پرورش دشتستان در بخش ارم و مدرسه‌ی نصرت، با هدف ترويج بازيهاي بومي محلي ،اجرای سرود توسط گروه دختران مدرسه‌ی نصرت از دیگر بخشهای آیین افتتاحیه این جشنواره بود.
در ادامه مراسم، برنامه‌های جشنواره‌ای و بازدیدی طرح با اجرای موسیقی ساز و نقاره آغاز ، و با چوب بازی پسران قشقایی، غرفه غذاهای محلی، سیاه چادر، نمایشگاه صنایع دستی و ایستگاه میراث فرهنگی و ایستگاه رشته‌های مختلف ورزشی، غرفه طبخ نان محلی و پذیرایی از حاضرین نیز در ادامه برنامه اجرا و مورد بازدید حاضرین قرار گرفت.

بنا به گفته سعید اسماعیلی رییس هیئت ورزشهای روستایی و بازیهای بومی و محلی استان بوشهر جشنواره فرهنگی ورزش دختران آفتاب ایران (دآا) در راستای توسعه ورزش بانوان در مدارس روستاهاي هدف در شهرستان‌های دشتستان و ديلم برگزار خواهد شد كه در اولين گام، دشتستان در دهه مبارک فجر شاهد برگزاری آن است. اين طرح با حمايت معاونت بانوان اداره كل ورزش و جوانان، اداره كل آموزش و پرورش استان بوشهر، هيئت ورش هاي روستايي و عشایری و بازي هاي بومي محلی استان پيرو تفاهامات وزارتی انجام شده که برای دومين سال متوالی در استان برگزار مي شود و اميد می‌رود با اجرای مطلوب و ايجاد كانون هاي ورزشی فعال در مناطق روستايی توسط آموزش و پرورش بتوان حمايت لازم را از دختران با استعداد روستايی انجام داده، شاهد شكوفايی اين استعدادهای ارزشمند باشيم.

tarh daa eram 1tarh daa eram 1tarh daa eram 1tarh daa eram 1tarh daa eram 1tarh daa eram 1tarh daa eram 1tarh daa eram 1tarh daa eram 1tarh daa eram 1tarh daa eram 1tarh daa eram 1tarh daa eram 1tarh daa eram 1tarh daa eram 1

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group