يكشنبه 16 ارديبهشت 1403 | Sunday 5 May 2024

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از تعیین تکلیف ۸ پروژه راکد در سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۵۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه آبفای جزیره خارگ و ۴ میلیون دلار برای خرید پنج شناور تأمین اعتبارشده است.

به گزارش دیارجنوب، عباس غریبی در نشست خبری سه‌شنبه 26 دی‌ماه بابیان اینکه تعامل و استفاده از نقطه نظرات رسانه‌ها نقش مؤثری در ایجاد فضای شفاف در جامعه خواهد داشت اظهار داشت: نگاه ویژه به حوزه رسانه باعث شد تا آقای عبدالله نجفی به‌عنوان رئیس روابط عمومی شرکت پایانه‌های نفتی ایران انتخاب شود تا بتوانیم در این حوزه گام‌های بلندی برداریم.
وی با اشاره به وجود تأسیسات عظیم نفتی در استان بوشهر اضافه کرد: وجود 24 پتروشیمی، 13 پالایشگاه گاز و تأسیسات حیاتی نفت خام در استان بوشهر باید توجه ویژه‌ای به استان بوشهر شود.
غریبی مأموریت سازمانی شرکت پایانه‌های نفتی ایران را به‌عنوان شرکت عملیاتی، تخصصی و حرفه‌ای در حوزه دریافت، ذخیره‌سازی میعانات گازی در 5 نقطه عملیاتی عنوان کرد و ابراز داشت: بزرگ‌ترین منطقه عملیاتی در جزیره خارگ است و بعدازآن پایانه میعانات گازی در پارس جنوبی، پایانه ماهشهر، پایانه شهر نکا و جاسک قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه فاز نخست پایانه نفتی جاسک در بهمن‌ماه افتتاح می‌شود تصریح کرد: پایانه بندر جاسک به‌عنوان بزرگ‌ترین پایانه نفتی در خارج از خلیج‌فارس با یک هزار کیلومتر قرار دارد که با افتتاح آن ایران ۵۰۰ مایل دریایی به مشتریان خود نزدیک‌تر می‌شود.

nashast payane nafti 1

وی به صادرات نفت خام در سال‌های تحریم کشور اشاره کرد و اذعان داشت: با توجه به شرایط تحریمی کشور در سال‌های گذشته با انجام عملیات ساحلی، فراساحلی و محرمانه در سطح بالا توانستیم صادرات نفت را انجام بدهیم.
وی در ادامه تأکید کرد: میزان صادرات نفت خام و میعانات گازی در شروع دولت سیزدهم وضعیت خوبی نداشت که هم‌اکنون به 3 میلیون و 400 هزار بشکه در روز که رقم بالایی است رسیده است.
مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران بابیان اینکه در شرایط بحرانی کشور این شرکت همواره تأثیرگذار بوده است گفت: مسئولیت صادرات میعانات گازی بر عهده این شرکت بوده و در سال 99 و 1400 بیش از 20 میلیون بشکه میعانات گازی به جزیره خارگ منتقل شد تا مانع از توقف تولید گاز در شکور شود و قدم بزرگی برداشته باشیم.
وی در ادامه تأکید کرد: توسعه متوازن در مناطق عملیاتی یکی از سیاست‌های محوری و راهبردی شرکت ملی پایانه‌های نفتی ایران است.
وی در خصوص اقدامات در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی بیان داشت: باید زیرساخت‌ها و اصول زیربنایی موردتوجه قرار گیرد و از پرداخت‌های مقطعی در این حوزه پرهیز شود.
غریبی بابیان اینکه در سال گذشته با ایجاد تردد پایدار دغدغه مردم در این حوزه را برطرف شد گفت: در حوزه پشتیانی و تدارکات مردم خارگ با جابجای و انتقال کالای مردم به‌صورت رایگان اقدامات خوبی انجام گرفت.

nashast payane nafti 1

وی از برگزاری المپیاد ورزشی کارکنان شرکت نفت برای اولین بار در استان بوشهر خبر داد و ابراز داشت: مسابقات ورزشی مدیران و کارکنان بالای ۴۵ سال شرکت ملی نفت ایران با حضور 500 ورزشکار رشته‌های ورزشی به میزبانی شرکت پایانه‌های نفتی ایران در بندر بوشهر در حال برگزاری بود که امروز مراسم اختتامیه آن برگزار می‌شود.
وی گفت: رفع مشکل تردد دریایی مردم خارگ، تجهیز بیمارستان نفت خارگ، انتقال مایحتاج مردم خارگ، برگزاری کلاس تقویتی کنکور کارکنان و مردم بومی خارگ ازجمله اقدامات مسئولیت‌های اجتماعی شرکت پایانه‌های نفتی ایران طی یک سال اخیر است.
وی در خصوص تجهیز بیمارستان نفت جزیره خارگ تصریح کرد: تجهیز بیمارستان به دستگاه سی‌تی‌اسکن و سایر دستگاه‌های رادیولوژی در شرایط بحرانی بیمارستان نفت ارائه خدمات درمانی خوبی به مردم ارائه خواهد داد.
وی در خصوص تأمین آب شرب مردم جزیره خارگ بیان داشت: روزانه بیش از 7 هزار مترمکعب برای استفاده مردم و در بخش صنعت وارد جزیره خارگ می‌شود.
وی در خصوص اقدامات در حوزه آبفا گفت: بر اساس مصوبه هیئت‌مدیره شرکت ملی نفت ایران 150 میلیارد تومان برای پروژه آبفای جزیره خارگ اختصاص‌یافته است.
غریبی از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای ساخت داخل شرکت پایانه‌های نفتی ایران در بوشهر خبر داد و ابراز داشت: این نمایشگاه برای اولین بار با ارائه 15 هزار قطعه در حوزه تجهیزات صنعتی پایانه‌های نفتی است که نشان از توانمندی شرکت پایانه نفتی ایران در حوزه ساخت داخل و توجه ویژه به شرکت‌های دانش‌بنیان، مؤسسات آموزشی و بخش خصوصی دارد.
وی در تشریح حوزه بومی‌سازی گفت: خودکفایی 90 تجهیزات الکترونیک سیستم اندازه‌گیری نفت خام، ساخت بازوی بارگیری برای اولین بار در کشور و ساخت تأسیسات آب‌شیرین‌کن ازجمله اقدامات در حوزه بومی‌سازی است.

nashast payane nafti 1

وی از خرید آمبولانس دریایی در سال آینده خبر داد و در خصوص طرح‌های راکد بیان داشت: از مجموع 22 پروژه راکد سال‌های گذشته، هشت پروژه تعیین تکلیف و عملیات اجرایی آن‌ها آغازشده است و برنامه‌ریزی‌شده تا پایان سال آینده کلیه پروژه‌های سنواتی تعیین تکلیف و به بهره‌برداری برسد.
وی در ادامه تأکید کرد ک تعمیرات اساسی مخزن یک‌میلیون بشکه‌ای شماره 26 که بیش از 4 سال راکد بود با پیگیری زیاد در سال جاری بحث رنگ‌آمیزی شروع شد و تلاش می‌کنیم تا پایان سال به بهره‌برداری کامل برسد.
مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران بابیان اینکه چند شناور برای رفع مشکلات جزیره خارگ خریداری خواهد شد اذعان داشت: در سال جاری ۴ میلیون دلار برای خرید ۲ شناور رفع آلودگی در جزیره خارگ عسلویه و ۲ شناور طناب گیر و یک شناور آمبولانس تأمین اعتبارشده است.
رئیس امور ورزش پایانه‌های نفتی ایران بابیان اینکه باوجود صنایع. پتروشیمی‌های بزرگ در استان بوشهر ولی تاکنون چنین المپیاد ورزشی گسترده‌ای در استان برگزار نشده بود اظهار داشت: این المپیاد ورزشی با حضور مدیران و کارکنان بالای ۴۵ سال شرکت ملی نفت ایران و 500 ورزشکار برگزارشده است.
مراد مرادی در پاسخ به سؤال خبرنگار دیارجنوب در خصوص رشته‌های شرکت‌کننده در این المپیاد گفت: المپیاد ورزشی کارکنان شرمت ملی نفت ایران در پنج رشته فوتسال، تنیس خاکی، دوومیدانی، شنا و تیراندازی برگزار شد.

nashast payane nafti 1nashast payane nafti 1nashast payane nafti 1nashast payane nafti 1nashast payane nafti 1

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group