شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

مدیر اداره‌کل موزه‌ها از زمان برگزاری نمایشگاه و رونمایی از الواخ هخامنشی که به تازگی از آمریکا بازگردانده شده‌اند خبر داد.

به گزارش دیارجنوب ، ۳۰ شهریورماه سال جاری بود که رئیس‌جمهور در بازگشت از سفرش به آمریکا، سوغاتی‌هایی از جنس فرهنگ، تمدن و تاریخ ایران را به همراه آورد. این محموله حاوی الواح هخامنشی و درواقع پنجمین محموله‌ای‌ست که به کشور بازمی‌گردد. الواح مذکور در ۹ صندوق به وزن ۷۵ کیلوگرم، شامل ۸۳۶ قطعه لوح کوچک به خط آرامی و ۲۶۷۰ قطعه لوح بزرگ به خط عیلامی به موزه ملی ایران تحویل داده شد.

هادی میرزایی مدیر اداره‌کل موزه‌ها درخصوص زمان برگزاری نمایشگاه و رونمایی از الواح هخامنشی که به تازگی از آمریکا به ایران بازگردانده شده‌اند، گفت: همانگونه که مستحضرید بخش دیگری از الواح هخامنشی موجود در موسسه شرق‌شناسی دانشگاه شیکاگو شامل ۳۵۰۶ عدد لوح در آخرین سفر رییس محترم جمهور و در بازگشت از مقرر سازمان ملل متحد به ایران مسترد گردید.

alvah hakhameneshi

این محموله پس از ورود به ایران و تحویل به بخش کتیبه‌های باستانی موزه ملی ایران جهت رونمایی در حال آماده‌سازی است. متن کتیبه‌ها پس از دریافت از موسسه شرق‌شناسی ترجمه شده و در ویترین‌های مخصوص در سالن ایران باستان آماده رونمایی است.

به گفته او مقرر شده این نمایشگاه در اواخر دی ماه سال جاری افتتاح و در معرض دید پژوهشگران و علاقمندان و عموم مردم قرار گیرد./باشگاه خبرنگاران جوان

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group