شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

جلسات آموزشی فرزندپروری با محوریت ارتباط مناسب با فرزندان در کانون شهید عامری ویژه والدین دانش آموزان دبستان دخترانه شهید خسروی و والدین دبیرستان دخترانه صدیقه طاهره شهرستان لامرد برگزار گردید.

به گزارش دیارجنوب ، عبدالحسین شبانی نژاد مشاوره امور اجتماعی خانواده و مدرس برگزاری کارگاه های توانمندسازی دانش آموزان و والدین در مدارس در خصوص اصول تربیت سازنده ، ایجاد رابطه خوب والد و کودک ، تشویق رفتارهای مطلوب ، آموزش مهارت رفتارهای جدید و تدبیر رفتارهای نامطلوب برای پدران و مادران دانش آموزان صحبت کردند.
وی در جمع مادران دانش آموزان ارتباط با فرزندان را یکی از ویژگی مادر موفق دانستند و اظهار داشتند:همان‌طور که می‌دانید نقش محوری را در تربیت فرزندان، خصوصاً در سال‌های نوجوانی، مادر به عهده دارد. لذا مادری می‌تواند در میدان و عملیات تربیتی موفق باشد که خود او هم حائز یک ویژگی‌هایی باشد. یکی از این ویژگیها توانایی برقراری ارتباط با فرزندان است.
کارشناس پیشگیری از اعتیاد در ادامه افزودند: ارتباط خوب با فرزند ، توجه مثبت و سازنده بر روی رشد مهارت های نوجوان تاثیر گذاشته و با ایجاد احساسات خوب نسبت به خود، مشکلات و اختلالات رفتاری را در فرزندان کمتر می کند
شبانی نژاد هدف از تربیت سازنده را تقویت رشد کودک ، مدیریت رفتار وی به گونه ای سازنده عنوان و اساس آن را ارتباط خوب با فرزند دانست.
مشاور خانواده در امور اجتماعی ارتباط موثر والدین با فرزندان را مهم خواندند و خاطرنشان کردند: برای آموزش به فرزندان لازم است آنها دشواری‌های زندگی را نیز درک کنند. نباید همه چیز را برای آنها فراهم کنیم. فرزندان ما تجربه زندگی واقعی را ندارند، در این میان شبکه‌های اجتماعی نیز به این مسئله دامن زده و اکثریت فرزندان در حال حاضر در شبکه‌های مجازی بزرگ می‌شوند، در حالی که فرزندان ما باید فعالیت‌های اجتماعی را تجربه کنند. همچنین والدین باید در ارتباطات خود از افراط و تفریط پرهیز کنند؛ چرا که این نوع تفکر و رفتار آسیب‌رسان است و قاطعیت در کنار صمیمیت، نکته اصلی ارتباطی بین والدین و فرزندان بشمار می‌رود.
در پایان به سوالات والدین در خصوص رفتار فرزندان در منزل پاسخ داده شد.

homayesh jameeiat lamerd 1homayesh jameeiat lamerd 1homayesh jameeiat lamerd 1homayesh jameeiat lamerd 1

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group