شنبه 15 ارديبهشت 1403 | Saturday 4 May 2024

وزیر کشور گفت: به‌روزرسانی و جایگزینی ۵۰ هزار تاکسی فرسوده با خودروهای برقی در دستور کار بوده و انجام می‌شود.

به گزارش دیارجنوب به نقل از تسنیم ، احمد وحیدی در ادامه سفر یک‌روزه به استان سمنان با حضور در شهرک صنعتی سمنان از واحد خودروسازی فردا بازدید کرد.

وی در این بازدید اظهار داشت: در حوزه حمل‌ونقل عمومی نوسازی ناوگان به‌ویژه نوسازی تاکسی و اتوبوس‌ها در دستور کار است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات در حمل‌ونقل عمومی اعم از اتوبوس تاکسی این است که به‌روزرسانی این وسایل و دستگاه‌ها در دستور کار است.

وحیدی ابراز امیدواری کرد تا تولیدکنندگان داخل نیز تاکسی خوب و مناسب پیشنهاد دهند که هم از نظر کیفیت و هم قیمت مناسب باشند تا ما نسبت به نوسازی حمل‌ونقل عمومی اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه نگاه ما و اولویت برقی کردن ناوگان است؛ گفت: امیدواریم با پیشنهاد مناسب و خوب یک تصمیم مناسب برای حوزه حمل‌ونقل عمومی اخذ شود.

به گزارش تسنیم شرکت صنایع اتومبیل‌سازی فردا با میزان سرمایه‌گذاری‌های تحقق یافته (ریالی و ارزی) به میزان یک هزار و 125 میلیارد ریال طبق پروانه بهره‌برداری در زمینی به مساحت یک هزار و 700 مترمربع و زیربنا 300 هزار مترمربع در شهرک صنعتی سمنان مستقر است.

این شرکت خودروسازی 250 فرصت شغلی ایجاد کرده و ظرفیت تولید اسمی سالانه یک هزار دستگاه خودرو سواری را دارد.

محصولات تولیدی گذشته این واحد، خودروی سمند و خودروی چینی MG-RX5 و پژو پارس دوگانه و تک سوز و محصولات تولیدی فعلی آن، خودروی FARDA SX6 و FARDA SX5 و B511 FARDA و FARDA T5 است.

محصولات تولیدی آتی صنایع خودروسازی فردا، خودروی کامیون 6 تا 8 تن و خودرو برقی است.

اهمیت تولیدات این واحد، اولین تولیدکننده خودروی سواری در سطح استان، مدرن و به روز بودن خط مونتاژ و تجهیزات شرکت به‌منظور تولید انواع خودرو سواری و تنها تولیدکننده پژو پارس دوگانه‌سوز در کشور است.

اقدامات و مشکلات پیش روی واحد، مشکل تأمین ارز و تهاتر مس و قطعات خودرو، البته معمولاً انجام می‌شود و همچنین مشکل داخل سازی قطعات خودرو و رایزنی با واحدهای تولیدکننده قطعات خودرو با اولویت استان سمنان، مشکلات پیش‌فروش و فروش فوری محصولات تولیدی و مشکل استانداردسازی خودروهای چینی است.

وزیر کشور در حاشیه بازدید از شرکت تیراژه ماشین نیز گفت: در حال حاضر این شرکت باید 80 درصد تولیدات خود را بومی کند تا وزارت کشور بتواند با آن قرارداد همکاری امضا می‌کند.

شرکت‌های تیراژه ماشین و تیراژ دیزل با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر 2 هزار و 500 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 83 هزار مترمربع و زیربنای حدود 17 هزار مترمربع در شهرک صنعتی سمنان واقع است.

این واحدهای تولیدی ظرفیت تولید اسمی سالانه 3 هزار انواع لودر، لیفتراک، بیل مکانیکی و انواع کامیون و کشنده را دارد و برای 400 نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.

مشکلات تیراژه ماشین و تیراژ دیزل به گفته مدیران این واحدها در خصوص تخصیص و تأمین ارز از بانک مرکزی، مباحث مربوط به قاچاق لوازم‌یدکی محصولات تولیدی واحد، واردات بی‌رویه لوازم و قطعات یدکی و کمبود نیروی انسانی کارگری، واردات ماشین‌آلات و کامیون‌های دست دوم، عدم تطابق استاندارد‌های جدید تعریف شده با بازار و کاربری‌ها است.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group