شنبه 15 ارديبهشت 1403 | Saturday 4 May 2024

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: از امروز و به منظور مدیریت بهینه از منابع آبی موجود و با هماهنگی دستگاه‌ قضایی و راه‌اندازی اکیپ‌های ویژه، سطح جدیدی از برخورد با انشعابات غیرمجاز در سطح این استان آغاز شده است.

به گزارش دیارجنوب، ابوالحسن عالی روز شنبه در حاشیه برپایی میز خدمت در شهر برازجان اظهار کرد: تعداد انشعابات غیرمجاز در بخش‌های مختلف مسکونی، تجاری و کشاورزی استان بوشهر، ۲۰ هزار فقره تخمین زده می‌شود.
وی افزود: با توجه به پیش‌بینی افزایش دما و نیاز به آب در بخش شرب، اجازه نمی‌دهیم آبی که با صرف هزینه‌های فراوان و با مشکلات زیاد وارد استان می‌شود خارج از دایره شرب مردم، استفاده شود.

abresani
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: اگر چه با همت دولت سیزدهم شاهد ورود منابع آبی خوبی از طریق آب‌شیرین‌کن‌ها به شبکه آب شرب استان هستیم اما در صورت رعایت‌نکردن الگوهای مصرف و استفاده غیرمجاز به خصوص در حوزه آبیاری باغات، مشکلاتی برای مردم برای تامین آب ایجاد می‌شود که برای صیانت از حقوق آنها ناچار به برخورد قانونی با سواستفاده‌کنندگان هستیم.
عالی ادامه داد: نوسازی شبکه‌های فرسوده که باعث هدر رفت آب می شود با همکاری دهیاران و شهرداران استان در حال اجرا است و با یک کارکرد مشارکتی، به دنبال استفاده بهینه از منابع مالی موجود برای کاهش مشکلات آبی روستاهای استان هستیم.
وی عنوان کرد: در کنار تلاش شبانه‌روزی برای تامین آب شرب پایدار، تمام سعی ما این است که با پیگیری‌های فشرده و تامین منابع مالی مورد نیاز، طرح‌های آب‌شیرین‌کن‌ در دست احداث وارد فاز تولید شوند.
عالی تاکید کرد: در این زمینه و جهت کاهش دغدغه مردم بخش سعدآباد خوشبختانه آبشیرین‌کن این شهر مجدد راه‌اندازی شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: خط انتقال مجتمع بنداروز اواخر سال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شد که از جمله اهداف آن تحت پوشش قرار گرفت ۶ روستا با جمعیت بالغ بر یک هزار و ۸۰۸ خانوار بوده است.
وی پیشرفت خط انتقال مجتمع بنداروز را ۵۰ درصد دانست و عنوان کرد: منبع تامین آب پروژه یاد شده خط سوم انتقال آب از خط کازرون است.
عالی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این که میز خدمت باید به صورت منظم و مستمر به مردم خدمات‌رسانی کند، گفت: میز خدمت باید پاسخگوی بی واسطه به مردم و برای رفع مشکلات آنها مد نظر قرار گیرد و نباید به صرف یک رفع تکلیف به این مسئله نگاه کرد./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group