شنبه 15 ارديبهشت 1403 | Saturday 4 May 2024

کارشناس هواشناسی استان بوشهر گفت: طی هفته جاری با توجه به استقرار امواج ناپایدار، طی ساعاتی خلیج فارس متلاطم خواهد بود و همچنین احتمال خیزش گردوخاک در مناطق مستعد است.

به گزارش دیارجنوب، طلیعه محمدی روز شنبه اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که تا فردا، در برخی از ساعات ضمن افزایش پوشش ابر، احتمال وقوع بارش‌های پراکنده باران، گاهی همراه با رعدوبرق، وزش تندباد و ایجاد گردوخاک در برخی از نقاط استان دور از انتظار نیست.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: طی هفته جاری با توجه به استقرار امواج ناپایدار روی منطقه، در برخی ساعات در سطح استان و روی دریا سرعت باد افزایش یافته و طی ساعاتی خلیج فارس متلاطم خواهد بود و همچنین خیزش گردوخاک در مناطق مستعد نیز محتمل است.

gard ghobar bu
وی گفت: بر این اساس طی ساعات آینده آسمان استان قسمتی ابری تا نیمه‌ابری همراه با غبار محلی، احتمال خیزش گردوخاک در مناطق مستعد. گاهی ابری همراه با وزش باد و در برخی نقاط با احتمال بارش پراکنده باران و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: جهت وزش باد متغیر، گاهی جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در برخی ساعات تا ۴۲ کیلومتر در ساعت، روی دریا غالباً جنوب شرقی، با سرعت ۱۶ تا ۴۰ کیلومتر در ساعت و در برخی ساعات بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.
محمدی تصریح کرد: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر و در برخی ساعات ۹۰ تا ۱۸۰ سانتی‌متر پیش بینی می‌شود./ مهر

استان بوشهر

Template Design:Dima Group