سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

همایش فرهنگ و تربیت در آیینه هشت سال دفاع مقدس در سالن اجتماعات پردیس شهید بنت الهدی صدر دانشگاه فرهنگیان بوشهر برگزار و اساتید برگزیده علمی پژوهشی بسیج استان تقدیر شدند.

به گزارش دیارجنوب به نقل از خبرگزاری بسیج از بوشهر، فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) سپاه قدس در سوریه در ابتدای این همایش گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران برای بقای خود به تربیت و آموزش نیاز دارد که بر همین اساس، شخصیت معلم یکی از مؤثرترین افراد آموزشی در جامعه است و معتقدم که کار تک تک آن‌ها جهاد در راه دفاع از انقلاب اسلامی و آموزش ارزش‌های دینی و انقلابی است.
سردار رحیم نوعی اقدم خطاب به دانشجو معلمان حاضر در همایش اظهار کرد: اگر می‌خواهید آموزش شما تربیت کننده و تأثیرگذار در جامعه، خانواده و دین باشد از همان مقطع ابتدایی، پنج عنصر مهم را به دانش آموزان یاد بدهید.
وی افزود: طبیعی است برای این که این پنج عنصر در ذهن دانش آموزان دوره ابتدایی تأثیر بگذارد نیاز است این موارد به صورت داستان به آن‌ها آموزش داده شود که بر همین اساس پیشنهاد می‌کنم دانشجو معلمان با تشکیل اتاق فکری به این منظور، داستان‌هایی را که می‌توان به وسیله آن، این عناصر را به دانش آموزان یاد داد به صورت یک منشور دربیاورند.

asatid bargozide basij 1
این یادگار دوران دفاع مقدس، خدا و اهل بیت علیهم السلام را دو عنصر از این پنج عنصر معرفی و تصریح کرد: با روایت داستان‌های مختلف، به دانش آموزان یاد دهید که خدا است و دوم این که از اهل بیت علیهم اسلام، داستان زندگی امام حسین علیه السلام و حضرت زینب (س) را زیاد برای دانش آموزان تعریف کنید.
هم رزم شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی افزود: کانون خانواده لازم است از همان ابتدا در دانش آموزان شکل بگیرد به همین جهت به عنوان سومین عنصر، به آن‌ها دست بوسی پدر و مادر را یاد بدهید تا وقتی والدین برای آن‌ها کاری انجام دادند یاد بگیرند که ضمن تشکر از آن‌ها، دست‌های آن‌ها را نیز ببوسند.
این فرمانده مدافع حرم اضافه کرد: چهارمین عنصر، کمک کردن به یکدیگر است یعنی دانش آموز ما یاد بگیرد که لازم است در جامعه به دیگران کمک کند.
فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) در سوریه خاطرنشان کرد: دروغ نگفتن را به عنوان پنجمین عنصر آموزشی به دانش آموزان از همان مقطع ابتدایی آموزش دهید.
سردار نوعی اقدم در بخش دیگری از سخنان خود، دفاع از نظام اسلامی را ادامه‌دار دانست و گفت: امنیت و آرامش امروز جامعه، مرهون گذشت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان اسلام است.
وی اظهار کرد: امروز جنگ، جنگ ادراکی و شناختی است و دشمن تلاش می‌کند با ایجاد فتنه، چنان فضا را غبارآلود کند تا جوان ما در فکر چیزهایی باشد که گذشته خود را فراموش کند.
هم رزم شهید حاج قاسم سلیمانی در پایان تصریح کرد: کسانی که امروز قرآن کریم و پرچم جمهوری اسلامی ایران را آتش زده و چادر از سر زنان می‌کشند، افراد بی هویت و مغرضینی هستند که لازم است ما در مقابل آن‌ها ایستاده و مقاومت کنیم.
تقدیر از اساتید برگزیده علمی پژوهشی بسیج اساتید استان بوشهر
در این آیین از جمعی از اساتید برگزیده علمی پژوهشی سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های استان بوشهر تجلیل به عمل آمد.
همچنین در این آیین، دکتر علی منصوری نژاد، دکتر فخرالسادات هاشمی و دکتر اشکان معصومی به ترتیب به عنوان مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه‌های فرهنگیان بوشهر، آزاد اسلامی دشتی و آزاد اسلامی دشتستان معرفی شدند.
پیش از این دکتر رضا درویشی، دکتر اشکان معصومی و دکتر صدیقه مهدویان پور به ترتیب مسئولیت کانون بسیج اساتید را در دانشگاه‌های فرهنگیان بوشهر، دانشگاه آزاد اسلامی دشتی و آزاد اسلامی دشتستان بر عهده داشتند.
دکتر نصرالله شفیعی نیز در این آیین به عنوان مسئول معاونت تبیین و گفتمان‌سازی سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های استان بوشهر معرفی شد.

 asatid bargozide basij 1asatid bargozide basij 1asatid bargozide basij 1asatid bargozide basij 1asatid bargozide basij 1asatid bargozide basij 1asatid bargozide basij 1asatid bargozide basij 1asatid bargozide basij 1asatid bargozide basij 1asatid bargozide basij 1asatid bargozide basij 1asatid bargozide basij 1asatid bargozide basij 1asatid bargozide basij 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group