سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: امسال ۲۹۲ دانشجوی جدید در این دانشگاه پذیرفته شدند و سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ را در ۲ پردیس خواهران و برادران آغاز کردند.

به گزارش دیارجنوب، رضا درویشی روز یکشنبه در این خصوص اظهار کرد: هم اکنون در مجموع یکهزار و ۴۰۰ دانشجوی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در چهار رشته آموزش ابتدایی، زبان انگلیسی، تربیت بدنی و مشاوره مشغول به تحصیل هستند.
وی ادامه داد: از این تعداد دانشجوی جدید الورود ۱۵۲نفر در پردیس بنت الهدی صدر هستند که ۲۵ نفر در رشته تربیت بدنی و ۱۲۷ نفر در رشته آموزش ابتدایی پذیرش شده اند.
درویشی اظهار کرد: همچنین ۱۳۸ نفر از دانشجویان جدید الورود نیز در پردیس علامه طباطبایی استان بوشهر شامل ۲۳ نفر در رشته زبان انگلیسی و ۱۱۶ نفر در رشته آموزش ابتدایی پذیرش شده اند.

daneshamooz b a
رفع مشکل خوابگاهی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: براساس بررسی‌های به عمل آمده به صورت میانگین این دانشگاه ۸۰ نفر کمبود ظرفیت داشت که با تلاش صورت گرفته و ظرفیت سازی، این ظرفیت خوابگاهی برای سال تحصیلی جدید فراهم شد.
درویشی اظهار کرد: در زمان حاضر یکهزار و ۲۸۰ نفر از دانشجوی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر از خوابگاه‌های دانشجویی در ۲ پردیس این دانشگاه استفاده می‌کنند.
وی یادآور شد: برای ایجاد ظرفیت خوابگاهی تبدیل ۲ آشپزخانه این دانشگاه به آشپزخانه های نیمه صنعتی از جمله اقداماتی است که برای سال جاری انجام شده است.
درویشی، کمبود امکانات سردکننده، تجهیز کلاس‌ها به سیستم هوشمند، فضای کلاسی، تجهیزات و سالن ورزشی و رفاهیات دانشجویی را از جمله نیازها و الزامات دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر عنوان کرد.
جذب ۶ استاد تا پایان امسال
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: امسال برای رشته‌های زبان انگلیسی، تربیت بدنی، علوم تربیتی و معارف اعلام نیاز شده که انتظار می‌رود تا پایان سال ۶ نفر به مجموع استادان این دانشگاه اضافه شود.
به گفته درویشی با جذب این افزاد شمار استادان دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر به ۱۸ نفر می‌رسد.
درویشی ادامه داد: ضریب استاد به دانشجو در استان بوشهر یک به ۱۰۰ است که نسبت به میانگین کشوری یک به ۱۰۹ بهتر است اما همچنان از استانداردهایی که باید این ضریب یک به ۲۵ تا ۳۰ باشد عقب هستیم.
وی اظهار کرد: امید می‌رود در مسیر پیشرفت و توسعه هر چه بیشتر دانشگاه فرهنگیان استان مسئولان استانی در کنار دانشگاه باشند و در بهبود مشکلات همراهی و یاری کنند.
درویشی گفت: دانشگاه فرهنگیان قلب آموزش و تربیت معلمان است و مسیر پیشرفت و تعالی هر جامعه را آموزش رورش آن هموار می کند.
وی توانمندسازی دانشجویان در حوزه‌های مختلف را از اولویت‌های تحصیل این دانشجویان عنوان کرد و گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با دستگاه‌های مختلف برنامه‌ریزی لازم برای آموزش مهارت‌های گوناگون برای دانشجویان فراهم شده است./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group