سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

ناظر گمرک‌های استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال معادل هفت میلیارد و ۴۸۱ میلیون دلار کالا از گمرک های این استان به خارج گشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۲ درصد افزایش نشان می دهد

به گزارش دیارجنوب، علی سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: میزان کالاهای صادراتی استان بوشهر در این مدت ۱۴ میلیون و ۳۶۲ هزار تن است که از نظر وزنی هفت درصد درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش دارد.
وی عنوان کرد: محصولات پتروشیمی، معدنی، انواع آبزیان و سبزیجات و صیفی جات بیشترین کالاهای صادراتی از گمرک های استان بوشهر بوده است.
مدیرکل گمرک بوشهر افزود: بیشترین حجم کالاها از این استان به ترتیب به کشورهای چین، امارات متحده عربی، هند، آفریقای جنوبی، ترکیه، سودان، نیجریه، موزامبیک، پاکستان و تایلند صادر شده است.

saderatkala
سلیمانی در ارتباط با حجم واردات کالا از گمرکات استان بوشهر، بیان کرد: در نیمه نخست امسال بیش از ۳۱۸ هزار تن کالا به ارزش حدود ۹۳۴ میلیون دلار از طریق گمرک های این استان به کشور وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۳۶ درصد و از لحاظ ارزشی ۶۵ درصد افزایش نشان می دهد.
وی ادامه داد: بیشترین کالاهای وارداتی به استان بوشهر شامل اجزا و قطعات نیروگاه اتمی، انواع پارچه، ماژول LED، انواع چای، قطعات و لوازم یدکی موتورسیکلت و دوچرخه، انواع لاستیک، قطعات و لوازم یدکی خودروی سواری، انواع بلبرینگ و رولبرینگ و برنج بوده است.
ناظر گمرکات استان بوشهر یادآور شد: بیشترین حجم کالاهای وارداتی از کشورهای چین، امارات متحده عربی، روسیه، هند، فیلیپین، تایلند، سریلانکا، ترکیه، ژاپن دارای به گمرک های استان بوشهر وارد شده است./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group