سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: مشکلات تامین آب و برق خوابگاه‌های این دانشگاه در حال برطرف شدن است و دانشجویان می‌توانند چهارشنبه در خوابگاه مستقر شوند و کلاس‌های این دانشگاه از ابتدای هفته آینده حضوری می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، علی دیندارلو روز یکشنبه 10 مهر ماه اظهار کرد: کلاس‌های درس دانشگاه خلیج فارس بر اساس تقویم آموزشی از ۱۹ شهریور ماه آغاز شد و با اینکه تجهیزات خوابگاه، تست و تحویل شده بود، اما در ۲ هفته حضور دانشجویان در خوابگاه‌ها و تحت فشار قرار گرفتن سیستم‌های سرمایشی، برخی از مشکلات خود را نشان داد.
وی افزود: این سیستم‌ها که در ۲ سال آموزش غیر حضوری بلا استفاده مانده بود، هر چند در آزمایش اولیه سالم بود اما برخی از آنها دچار مشکل شدند.
دیندارلو افزود: ۶۰۰ کولر در خوابگاه‌های این دانشگاه وارد مدار شد و در صورتی که روزانه یک درصد از این شمار نیز نیازمند تعمیر بود (که البته بیشتر از این اندازه بود)، باید روزانه ۶ کولر تعمیر می‌شد که با احتساب دیگر نیازهای تاسیساتی و کمبود نیرو امکانپذیر نبود.
وی اضافه کرد: با توجه به شرایط اقلیمی امکان اقامت دانشجویان بدون استفاده از کولر میسر نیست و مهلتی یک هفته‌ای برای اورهال (بازآماد) کردن این تاسیسات نیاز بود.

daneshgah khalij b
افزایش بیش از ۲ برابری ظرفیت تامین انرژی مجتمع خوابگاهی کوثر
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه خلیج فارس ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات اساسی تحویل شدن خوابگاه دخترانه ۱۵ خرداد در مجتمع کوثر و تجهیز آن بود؛ این خوابگاه علاوه بر سیستم روشنایی با ۵۰ دستگاه کولر و همین میزان یخچال وارد مدار شد که بار بالایی بر تامین انرژی این مجتمع خوابگاهی وارد می‌کرد.
دیندارلو بیان کرد: مجتمع خوابگاهی کوثر در اندازه روستایی کلان است که یکهزار و ۶۰۰ دانشجو را در خود جای داده است و تا کنون برق‌رسانی به آن با یک ترانس ۶۰۰ مگاواتی انجام می‌شد که با مجازی کردن کلاس‌های درس در این هفته، این ظرفیت به یکهزار و ۴۰۰ مگاوات افزایش یافت و هنوز اقدامات در این زمینه در حال انجام است.
وی اذعان کرد: در صورتی که این اقدام انجام نمی‌شد در روزهای آینده این مجتمع خوابگاهی با خاموشی کامل مواجه می‌شد.
تجهیز خوابگاه‌های دانشگاه خلیج فارس به ۱۲۰ مخزن نگهداری آب
دیندارلو ادامه داد: مساله تامین آب دیگر چالش مهم خوابگاه‌های دخترانه و پسرانه دانشگاه خلیج فارس بود؛ در حالی خوابگاه‌ها پیشتر ۱۲ ساعت آب داشت و در این مدت برای ۱۲ ساعت آینده آبگیری می‌شد، اما در زمان حاضر ۳۶ ساعت آب نبود و همه انرژی امور دانشجویی صرف آبرسانی با تانگر می‌شد.
وی گفت: با غیر حضوری کردن کلاس‌ها در این یک هفته خوابگاه‌ها به۱۲ مخزن ۲۰ هزار لیتری برای نگهداری و تامین آب تجهیز شد که ۲ مخزن به خوابگاه یادگار اما (پسرانه)، سه مخزن به خوابگاه دخترانه ۱۵ خرداد و بقیه به مجتمع کوثر اختصاص یافت.
مجازی شدن کلاس‌های دانشگاه خلیج فارس هیچ ارتباطی به اغتشاشات اخیر ندارد
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه خلیج فارس با تکذیب هرگونه ارتباط غیر حضوری شدن کلاس‌های این دانشگاه با اغتشاشات اخیر، اظهار کرد: با توجه به اینکه حدود نیمی از دانشجویان دانشگاه از امکانات خوابگاهی استفاده می‌کنند، با مسائل بیان شده، امکان ادامه کلاس‌ها به شکل حضوری فراهم نبود و از هفته آینده کلاس‌های درس به صورت حضوری ادامه می‌یابد.
دیندارلو با اشاره به این گفته که چرا این مشکلات در بهار گذشته و حضوری شدن کلاس‌ها رخ نداد، گفت: سال گذشته این فعالیت با ۵۰ درصد ظرفیت آغاز شد و فشار کمتری به سیستم‌ها و تاسیسات وارد می‌شد هر چند در آن زمان نیز چهار میلیارد تومان صرف خرید کولر و یخچال شد.
وی کمبود اعتبار را عامل به روز سازی تاسیسات این خوابگاه‌ها پیش از آغاز مهر ماه دانست و اضافه کرد: تجهیز خوابگاه ۱۵ خرداد به تازگی انجام شده است.
دیندارلو از مسئولان استان بوشهر خواست برای تامین خوابگاه و انشعاب آب دانشگاه خلیج فارس را یاری کنند.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه خلیج فارس گفت: مشکل آبرسانی به خوابگاه‌های دانشگاه خلیج فارس با افزایش انشعاب بهبود می‌یابد و با توجه به اعتبارات دانشگاه لازم است، مسئولان استانی اعم از آب منطقه‌ای و مدیریت استان در این زمینه همکاری کنند و یا اعتباری در اختیار این دانشگاه قرار دهند یا هزینه این انشعاب را دریافت نکنند.
دیندارلو از مسئلان استانی خواست برای تامین یک مجتمع خوابگاهی برای پسران زمینی را در اختیار بگذارند تا دانشگاه این مجتمع را با امکانات موجود خود احداث و مشکل خوابگاه پسرانه را برای همیشه حل کند.
خوابگاه برای ۳۵۰ نفر از دانشجویان پسر دانشگاه خلیج فارس تامین شد
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه خلیج فارس گفت: همه هم و غم مسئولان این دانشگاه تامین خوابگاه برای دانشجویان است و همه دانشجویان قدیمی خوابگاه دریافت کرده‌اند.
وی افزود: برای اسکان دانشجویان پسر ۲ ساختمان با ظرفیت ۱۰۰ و ۱۵۰ نفر در منطقه بهمنی اجاره شده است و یک خوابگاه با ظرفیت حدود ۱۰۰ نفر نیز در سطح شهر برای دانشجویان ورودی بین‌الملل گرفته شده است.
دیندارلو گفت: با توجه به افزایش اجاره بهای منزل، تقاضا برای دریافت خوابگاه از سوی دانشجویان افزایش یافته است.
در مجموع حدود هشت هزار نفر در دانشگاه خلج فارس تحصیل می‌کنند و امسال ۴۷ نفر در ۱۳ رشته دوره دکتری و ۳۷۰ نفر در ۶۲ رشته کارشناسی ارشد پذیرش شده‌اند و یکهزار و ۳۰۰ نفر نیز در ۳۱ رشته دوره کارشناسی پذیرفته می‌شوند که بر اساس اعلام سازمان سنجش از یک هفته تا ۱۰ روز آینده تحصیل خود را آغاز می‌کنند./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group